Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 02, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix rekrutuje z myślą o polskim rynku

Netflix szuka menedżerów, od których oczekuje biegłej znajomości nie tylko języka angielskiego, ale i polskiego (fot. Stijnstijl Fotografie/Netflix)

Serwis streamingowy Netflix w planach ma otwarcie biura w Polsce i rekrutuje kolejnych menedżerów z myślą o polskim rynku. 

Obecnie Netflix do biura w Amsterdamie poszukuje osoby na stanowisko senior manager business development na Europę Środkowo-Wschodnią, a od kandydatów oczekuje biegłej znajomości nie tylko języka angielskiego, ale i polskiego. Z naszych informacji wynika, że wcześniej prowadzona była rekrutacja na senior partnership managera na ten region - w procesie tym był menedżer jednej z polskich firm medialnych.

Według naszych ustaleń Netflix może w 2020 roku otworzyć lokalne biuro w Warszawie. Dziś serwis w Europie ma je - poza Amsterdamem - również w Berlinie, Londynie, Madrycie i Paryżu. "Jeśli i kiedy nasza aktywność na danym rynku będzie na poziomie, na którym otwarcie lokalnego biura miałoby sens, rozważymy taką opcję" - stwierdza rzecznik prasowy Netfliksa w odpowiedzi na nasze pytanie.

Pół roku temu do Netfliksa w Amsterdamie dołączył Łukasz Kluskiewicz jako content acquisition manager na Europę Środkowo-Wschodnią. Kluskiewicz wcześniej pracował w Fox Networks Group i Telewizji Polskiej. Z kolei Tomasz Ebbig w czerwcu objął nowo utworzone stanowisko marketing directora na Europę Środkowo-Wschodnią (wcześniej kierował zespołem marketingu jako senior manager).

Netflix jest wymieniany jako potencjalny podmiot zainteresowany zakupem polskiej biblioteki Showmaksa. Serwis potrzebuje bowiem europejskich treści w ofercie w związku z przepisami wprowadzanymi przez Parlament Europejski. Wprowadzą one także obowiązek finansowania przez gigantów VoD lokalnych przemysłów filmowych.

Netflix zrealizował już pierwszy polski serial - jesienią 2018 roku premierę miał ”1983”. Z kolei ”Dziennik Gazeta Prawna” informował w marcu, że trwają rozmowy Netfliksa i TVP o koprodukcji serialu na podstawie powieści Marka Krajewskiego pt. ”Erynie”. TVP negocjuje również udostępnienie serwisowi wybranych produkcji z własnej biblioteki.

W bibliotece Netfliksa znalazły się w tym roku już polskie filmy z portfolio dystrybutora Next Film z Grupy Agora.

Według szacunków Ampere Analysis, które opublikował serwis Screenlovers.pl, Netflix w czwartym kwartale 2018 roku mógł mieć w Polsce 775 tys. subskrybentów.

(KOZ, 02.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.