Anna Nagler odpowiada za lokalne produkcje Netflixa w Europie Wschodniej
Anna Nagler pracowała wcześniej m.in. w HBO, Akson Studio i TVN (fot. materiały prasowe)
Anna Nagler, była producentka HBO Polska odpowiedzialna za seriale "Pakt" i "Wataha", objęła stanowisko director local language originals w Netflixie na Europę Środkowo-Wschodnią. Ostatnio w tym serwisie streamingowym pojawiło się sporo polskich produkcji.
Anna Nagler, która dołączyła do zespołu Netflixa, wcześniej w Watchout Studio była szefową dewelopmentu. W latach 2013-2017 pracowała w HBO Polska jako development executive original production. Zajmowała się dewelopmentem scenariuszowym i produkcją oryginalnych dokumentów i seriali ("Pakt", "Bez tajemnic", "Wataha"). Poprzednio związana była również m.in. z Akson Studio i TVN.
Nagler to producentka kreatywna serialu "W głębi lasu", który dla Netflixa wyprodukowała ATM Grupa (ma pojawić się w tym roku). W marcu Netflix ogłosił produkcję trzeciego (po "1983" i "W głębi lasu") polskiego serialu. To komediodramat "Sexify" opowiadający o trzech kobietach, zwyciężczyniach studenckiego konkursu na najlepszy start-up. Ich projekt Sexify ma być rewolucją w życiu erotycznym.
Polskie filmy i seriale w bibliotece Netflixa
W Netflixie przybywa polskich produkcji. Pod koniec 2019 roku Netflix kupił polską bibliotekę konkurencyjnego Showmaxa, w tym serial "Rojst". Pojawiły się także seriale wyprodukowane dla AXN: "Ultraviolet" i "Znaki". W ofercie są również np. filmy dystrybuowane przez należącą do Agory spółkę Next Film.
Serwis potrzebuje europejskich treści w ofercie w związku z przepisami Parlamentu Europejskiego. Wprowadzą one także obowiązek finansowania przez gigantów VOD lokalnych przemysłów filmowych.
Anna Nagler jest kolejną osobą z Polski pracującą w Netflixie. W zespole Netflixa są m.in. Maja Porczyńska (head of business development na Europę Środkowo-Wschodnią), Łukasz Kluskiewicz (content acquisition manager na Europę Środkowo-Wschodnią), Tomasz Ebbig (marketing director na Europę Środkowo-Wschodnią) i Stefan Nabiałczyk (head of partner marketing na Europę Środkowo-Wschodnią).
Jak wynika z badania Gemius/PBI, w marcu stronę Netflix.com odwiedziło 5,37 mln polskich internautów.
(KOZ, 27.04.2020)