Od początku ataku Rosji na Ukrainę serwisy informacyjne zanotowały 30-proc. wzrost popularności
Średni czas korzystania z serwisów z kategorii "Informacje i publicystyka – ogólne" wzrósł o 34 minuty
Polskie serwisy informacyjne odnotowały ponad 30-procentowy wzrost zasięgu tydzień do tygodnia od momentu ataku Rosji na Ukrainę. Najchętniej czytany - Onet.pl.
Analizie poddano 10 serwisów z kategorii "Informacje i publicystyka – ogólne" w dniach 24-27 lutego 2022 w zestawieniu z analogicznym okresem w tygodniu poprzedzającym rosyjską inwazję. O ile w okresie 17-20 lutego serwisy te odwiedziło łącznie 14,1 mln polskich internautów, to 24-27 lutego liczba ta wyniosła już 18,6 mln, co oznacza wzrost o 31 proc. W poszczególnych dniach serwisy informacyjne odwiedzało średnio 12,4 mln osób wobec 8 mln w tygodniu poprzedzającym inwazję. Najsilniejszy wzrost liczby użytkowników (66 proc.) zanotowano w grupie najmłodszych internautów (do 24 roku życia), niezależnie od płci.
Największy wzrost zanotował Wprost.pl
W dniach 24-27 lutego najpopularniejszym serwisem z kategorii "Informacje i publicystyka – ogólne" był Onet.pl, który przyciągnął 10,56 mln użytkowników (wzrost o 92,26 proc. w porównaniu z 17-20 lutego). Dalej były: Wp.pl - 9,12 mln (wzrost o 69,45 proc.), Interia.pl – 5,47 mln (wzrost o 89,33 proc.), Tvn24.pl – 5,47 mln (wzrost o 65,07 proc.), Rmf24.pl - 5,33 mln (wzrost o 103,22 proc.), Gazeta.pl - 4,66 mln (wzrost o 101,97 proc.), Wprost.pl - 4,44 mln (wzrost o 202,04 proc.), O2.pl - 4,32 mln (wzrost o 57,57 proc.), Wyborcza.pl - 4,30 mln (wzrost o 120,67 proc.) i Radiozet.pl - 3,83 mln (wzrost o 19,95 proc.).
Internauci spędzają o ponad 30 min więcej czasu w serwisach
Średni czas korzystania z serwisów z omawianej kategorii wzrósł natomiast z ponad 20 minut w okresie 17-20 lutego do ponad 54 minut w okresie 24-27 lutego. Szczególnie widoczny jest on w grupie osób w wieku 25-44, w której czas korzystania z serwisów informacyjnych wzrósł ponadtrzykrotnie. Analizując wzrost pod kontem płci odnotowano nieco silniejszy przyrost liczby osób korzystających z serwisów informacyjnych wśród mężczyzn (+34 proc. wobec +29 proc. w przypadku kobiet), za to pod względem czasu korzystania wzrost dotyczył bardziej kobiet niż mężczyzn (wzrost o 188 proc. wobec 149 proc. w grupie mężczyzn).
(BAE, 02.03.2022)