Moje apki. Tomasz Świtała ze Spacecamp o najważniejszych dla niego aplikacjach na smartfona
Tomasz Świtała, customer experience director w zespole Spacecamp, opowiada o najistotniejszych dla niego aplikacjach na smartfona.
Figma
(Figma, bezpłatna wersja podstawowa z możliwością płatnych rozszerzeń)
Edytor grafiki wektorowej i narzędzie do prototypowania, które jest głównie oparte na sieci Web, z dodatkowymi funkcjami offline, dostępnymi w aplikacjach komputerowych dla systemów MacOS i Windows. Moje główne i ulubione narzędzie projektowe. Jest Sketch, Framer, InVision Studio i szereg innych, ale Figma deklasuje wszystkie swoją uniwersalnością, wydajnością, rozbudowanym modułem community oraz niskim progiem wejścia (Framer jest świetny, jednak już kilka razy poległem na etapie nauki kodowania).
Czytaj też: Tomasz Świtała nowym customer experience directorem w Spacecamp
WorkFlowy
(FunRoutine INC, bezpłatna)
To niezwykle prosta, a zarazem funkcjonalna aplikacja do przechowywania, a przede wszystkim łatwego wyszukiwania wszelakich treści. Szybki i wydajny silnik wyszukiwania pozwala momentalnie znaleźć praktycznie każdą informację. Aplikacja gwarantuje zachowanie porządku. Bardzo praktyczna dla ludzi ciekawych świata, zabieganych i prowadzących ambitne projekty.
FigJam
(Figma, bezpłatna wersja podstawowa z możliwością płatnych rozszerzeń)
Odpowiedź Figmy na Miro – świetnie zaprojektowana i intuicyjna platforma do zdalnej współpracy, przeprowadzania warsztatów i pracy symultanicznej. Jako że teraz jest darmowa, warto ją sprawdzić. Przydatna nie tylko dla designerów, ale też dla osób zarządzających projektami.
MindMeister
(MeisterLabs, bezpłatna wersja podstawowa)
Proste narzędzie online do tworzenia map myśli (mind maps). Przydatne zwłaszcza w początkowych fazach dużych i skomplikowanych przedsięwzięć do kategoryzowania materiałów z briefu i researchu.
Protopie.io
(Studio XID, od 11 dol.)
Mało znane, ale bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia zaawansowanych prototypów. Umożliwia scenariusze warunkowe oparte na wprowadzonych zmiennych, ponadto komunikację pomiędzy prototypami czy integrację z hardware typu Arduino. Co najistotniejsze, wszystko to można tu zrobić bez umiejętności developerskich. Niezastąpiona przy projektach z segmentu IoT czy Automotive.
Asana
(Asana Inc., bezpłatna wersja podstawowa z możliwością płatnych rozszerzeń)
Narzędzie do zarządzania projektami. U nas w Spacecamp implementacja Asany jest mocno zaawansowana – jest to główne narzędzie współpracy międzydziałowej. Asana jest bardzo intuicyjna i przejrzysta, co skraca czas szkoleń nowych członków zespołu.
Czytaj też: Spacecamp dla Ubera przy okazji 30. Finału WOŚP
Jira
(Atlassian, bezpłatna dla ograniczonej liczby użytkowników w zespole)
Zaawansowane narzędzie do zarządzania projektami, stworzone głównie do budowania cyfrowych produktów i usług. Narzędzie głównie dla szefów projektów oraz zespołów pracujących w metodologiach scrum czy kanban.
Tomasz Świtała