TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydarzenia 24 muszą walczyć o widzów

Pierwsze serwisy na antenie Wydarzenia 24 prowadziła Ewa Gajewska (screen: Polsat Box GO)

W środę 1 września ruszył kanał Wydarzenia 24. Według ekspertów stacja głównie z informacjami może odebrać widzów TVP Info, ale też siostrzanemu Polsat News. Największą wartością kanału jest emisja naziemna.

U operatorów płatnej telewizji Wydarzenia 24 zajęły miejsce Superstacji. Z kolei na czwartym multipleksie zastąpiły przekaz Polsat News, który teraz jest dostępny już tylko w płatnych ofertach operatorów. 

Piotr Barełkowski, były szef TV Biznes i TV Republika, a obecnie prezes firmy Iluminacja Nowa, zwraca uwagę, że przychody reklamowe, które osiąga Polsat News, dają nadzieję na dobrą sprzedaż spotów w Wydarzeniach 24. - Po Wydarzeniach 24 trudno spodziewać się nowej, zachwycającej jakości, ale efektywnie zaabsorbują one reklamy, których nadmiar ma Polsat News. Do tego wzmocniony zostanie obecny, prorządowy przekaz stacji, pożyteczny dla właścicieli - przewiduje Barełkowski.

Widzowie idealni dla reklamodawców

Na zwrot Polsatu w prawą stronę zwraca też uwagę Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro i twórca Superstacji. Zaznacza jednak, że w telewizji naziemnej jest TVP Info, a więc polityczna prawica ma już tam swoją reprezentację. Krajewski zgadza się jednak, że Wydarzenia 24 mają potencjał reklamowy. - Polsat jest gigantem, który nie patrzy na dobro innych stacji i na rynku rozpycha się łokciami - ocenia Krajewski.

- Widzowie kanałów informacyjnych są bardzo atrakcyjni dla reklamodawców ze względu na ich wykształcenie oraz budżety, którymi dysponują. Dodatkowo cechuje ich długi czas oglądania telewizji - mówi prof. Tadeusz Kowalski, medioznawca z Uniwersytetu Warszawskiego.

Piotr Barełkowski zwraca uwagę na niski koszt uruchomienia Wydarzeń 24, bo tylko nieznacznie nadawca poszerzył zespół informacyjny. - Gros materiałów na tej antenie to będą przemontowane newsy z Polsat News i Polsatu - mówi Barełkowski. - Choć wytwarzanie telewizyjnych informacji jest bardzo drogie, to formuła Wydarzeń 24 wygląda na oszczędną - zgadza się prof. Tadeusz Kowalski.

Skok oglądalności

Joanna Nowakowska, communications & market analysis manager w agencji mediowej Wavemaker, przypomina, że dla Polsat News udostępnienie w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej przełożyło się na skok oglądalności. - Stacja z 70 tys. widzów w pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku (średnia widownia na minutę) urosła do 130 tys. w tym samym okresie rok później, a przypomnijmy, że od jesieni 2019 roku była w ofercie naziemnej telewizji - analizuje Nowakowska. I dodaje: - Wyłączając sam efekt pandemii, która napędziła zainteresowanie newsami, pokazuje to potencjał, jaki w stosunku do wyłącznie płatnej dystrybucji daje nadawanie naziemne.

Innego zdania jest prof. Tadeusz Kowalski. Według niego naziemna telewizja jest na etapie schyłkowym. - Jej krąg odbiorców nie będzie się poszerzał, bo jest to coraz bardziej archaiczna forma emisji - przewiduje Kowalski.

Joanna Nowakowska zauważa, że cały rynek kanałów informacyjnych jednak zyskuje, także w grupie komercyjnej. I to jest dobra prognoza dla Wydarzeń 24. Według Nielsen Media wzrost udziału segmentu kanałów informacyjnych sięga 25 proc. względem 2019 roku, a wśród wszystkich widzów - 14 proc. (porównując okresy od stycznia do sierpnia 2019 i 2021 roku). Nowakowska podkreśla jednak, że kanały informacyjne cechują się większym udziałem starszych odbiorców - po 50. roku życia - i prognozuje, że w pierwszej kolejności po nich sięgną też Wydarzenia 24.

Wydarzenia 24 osłabią TVP Info

Prof. Tadeusz Kowalski przewiduje, że Wydarzenia 24 mogą osłabić przede wszystkim TVP Info, który również jest w telewizji naziemnej, a w znikomym stopniu zaszkodzi wynikom TVN 24. - Otwarte pozostaje pytanie, czy Wydarzenia 24 i Polsat News nie będą się kanibalizowały - zastanawia się Kowalski.

- Wydarzenia 24 są kanałem nadmiarowym i nie wróżę im sukcesu - prognozuje Krajewski. Nie zgadza się z tym prof. Kowalski. - Nadal mamy duże zainteresowanie informacją. Jest też część odbiorców, którzy kwestionują wybór między TVN i TVP, i chcą mieć inne możliwości. Dodatkowo Wydarzenia 24 mają ogromny przywilej korzystania z multipleksu, a 37 proc. widzów odbiera telewizję tylko w ten sposób - stwierdza.

W ofercie kanału Wydarzenia 24 znajdują się głównie serwisy informacyjne. Stacja nie nadaje autorskiej publicystyki i transmisji z wydarzeń.

(MNIE, 03.09.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

"Wyborcza" łączy działy technologiczne
Żabka zażegnuje tzw. kryzys agencyjny
Redakcje nadal hybrydowo
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.