TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 03, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Wyborcza" łączy działy technologiczne

Marcin Madej od września pokieruje połączonym działem subskrypcji i marketingu (fot. materiały prasowe)

"Gazeta Wyborcza" zapowiada łączenie działów i zmiany personalne. Działania te mają wspierać rozwój prenumerat cyfrowych i zwiększenie przychodów ze źródeł internetowych i jak zapewnia spółka, nie będą się wiązać ze zwolnieniami.

Od września połączone zostaną dział subskrypcji organicznych, prowadzony do tej pory przez Dorotę Adamczyk, i marketingu, kierowany przez Michała Bauera. Szefem połączonego obszaru będzie Marcin Madej, dotychczasowy zastępca dyrektora działu marketingu "Gazety Wyborczej". Zespół skoncentruje się m.in. na optymalizacji ścieżki zakupowej użytkownika premium oraz działaniach marketingowych skupionych na modelu subskrypcyjnym. Spółka, ze względów konkurencyjnych, nie chce jednak zdradzać kolejnych etapów rozwoju serwisu Wyborcza.pl.

Dorota Adamczyk, jako chief revenue officer Wyborcza.pl, nadal będzie odpowiadać za przychody cyfrowe dziennika z subskrypcji i reklam online. Będzie też krzyżowo zarządzać działem subskrypcji i działem rozwoju produktu reklamowego i pozostanie liderką wieloletniego programu rozwoju subskrypcji Wyborcza.pl North Star, wypracowanego wraz z "Financial Times".

Zmienione IT

Zmiana nastąpi także w zespołach technologicznych. Dział IT „Wyborczej” zostanie połączony z działem rozwoju produktu i stworzy departament rozwoju produktu i IT. Konsolidacja ma zwiększyć efektywność realizowanych projektów i jak informuje spółka, będzie naturalnym krokiem rozwojowym dla Wyborcza.pl. Za realizację tych zadań odpowiadają Jakub Sawa, Michał Grabacki, Krzysztof Madejski oraz Joanna Kozieł.

Jakub Sawa, dotychczasowy szef SEO i rozwoju projektów cyfrowych, zostaje dyrektorem ds. wzrostu (Head of Growth) - tym samym powstanie dział wzrostu, w którego skład będą wchodzić m.in. zespół SEO i social media. Michał Grabacki, dotychczas kierujący działem analiz Wyborcza.pl i działem rozwoju produktu reklamowego, będzie pełnić dodatkowo funkcję szefa strategii (head of strategy). Skupi się on na wskazywaniu głównych trendów rynkowych i wyznaczaniu działań strategicznych dla rozwoju "Wyborczej". Krzysztof Madejski będzie odpowiadał za dostarczanie know-how do istniejących rozwiązań i nowych projektów. Joanna Kozieł przejmie zarządzanie projektami IT.

Po pierwsze: subskrypcje

Jak się dowiedzieliśmy, zreorganizowany zostanie dział wsparcia. Zespoły zostaną podzielone merytorycznie - graficy z Bydgoszczy i Tychów trafiają do działu graficznego Doroty Jezierskiej, korektorzy - do działu korekty Agaty Nastuli, pracownicy działu makietowania i realizacji zleceń do działu obsługi produkcji i makietowania Elżbiety Sobocińskiej, nowego działu strategicznego Michała Grabackiego i działu logistyki Agnieszki Książek.

Jak komentuje Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”: "Jesteśmy w bardzo obiecującym momencie – biznes cyfrowy zauważalnie rośnie, a przychody ze sprzedaży subskrypcji treści i reklam online stanowią już 41 proc. naszych wpływów. Dlatego wszystkie siły zespołu "Wyborczej" skoncentrują się na rozwoju w tym obszarze – już nie tylko w myśl idei digital first, ale subscriptions first".

- Potencjał wzrostu liczby prenumerat cyfrowych jest cały czas bardzo wysoki. Trzeba jednak pamiętać, że obecnie już bardzo wiele branż oferuje subskrypcje. Wraz z upowszechnieniem się tego modelu, a jednocześnie z jego większą dojrzałością – jak w przypadku Wyborcza.pl, niezbędne są nowe strategie działania odpowiadające bardziej konkurencyjnemu otoczeniu rynkowemu - komentuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agora SA.

"Press" informował wcześniej o odejściach z zespołu subskrypcji.

Na koniec czerwca 2021 roku społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania "Gazety Wyborczej" liczyła ponad 258 tys.

(KRY, 03.09.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Żabka zażegnuje tzw. kryzys agencyjny
Redakcje nadal hybrydowo
Wydarzenia 24 muszą walczyć o widzów
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.