"Wyborcza" łączy działy technologiczne
Marcin Madej od września pokieruje połączonym działem subskrypcji i marketingu (fot. materiały prasowe)
"Gazeta Wyborcza" zapowiada łączenie działów i zmiany personalne. Działania te mają wspierać rozwój prenumerat cyfrowych i zwiększenie przychodów ze źródeł internetowych i jak zapewnia spółka, nie będą się wiązać ze zwolnieniami.
Od września połączone zostaną dział subskrypcji organicznych, prowadzony do tej pory przez Dorotę Adamczyk, i marketingu, kierowany przez Michała Bauera. Szefem połączonego obszaru będzie Marcin Madej, dotychczasowy zastępca dyrektora działu marketingu "Gazety Wyborczej". Zespół skoncentruje się m.in. na optymalizacji ścieżki zakupowej użytkownika premium oraz działaniach marketingowych skupionych na modelu subskrypcyjnym. Spółka, ze względów konkurencyjnych, nie chce jednak zdradzać kolejnych etapów rozwoju serwisu Wyborcza.pl.
Dorota Adamczyk, jako chief revenue officer Wyborcza.pl, nadal będzie odpowiadać za przychody cyfrowe dziennika z subskrypcji i reklam online. Będzie też krzyżowo zarządzać działem subskrypcji i działem rozwoju produktu reklamowego i pozostanie liderką wieloletniego programu rozwoju subskrypcji Wyborcza.pl North Star, wypracowanego wraz z "Financial Times".
Zmienione IT
Zmiana nastąpi także w zespołach technologicznych. Dział IT „Wyborczej” zostanie połączony z działem rozwoju produktu i stworzy departament rozwoju produktu i IT. Konsolidacja ma zwiększyć efektywność realizowanych projektów i jak informuje spółka, będzie naturalnym krokiem rozwojowym dla Wyborcza.pl. Za realizację tych zadań odpowiadają Jakub Sawa, Michał Grabacki, Krzysztof Madejski oraz Joanna Kozieł.
Jakub Sawa, dotychczasowy szef SEO i rozwoju projektów cyfrowych, zostaje dyrektorem ds. wzrostu (Head of Growth) - tym samym powstanie dział wzrostu, w którego skład będą wchodzić m.in. zespół SEO i social media. Michał Grabacki, dotychczas kierujący działem analiz Wyborcza.pl i działem rozwoju produktu reklamowego, będzie pełnić dodatkowo funkcję szefa strategii (head of strategy). Skupi się on na wskazywaniu głównych trendów rynkowych i wyznaczaniu działań strategicznych dla rozwoju "Wyborczej". Krzysztof Madejski będzie odpowiadał za dostarczanie know-how do istniejących rozwiązań i nowych projektów. Joanna Kozieł przejmie zarządzanie projektami IT.
Po pierwsze: subskrypcje
Jak się dowiedzieliśmy, zreorganizowany zostanie dział wsparcia. Zespoły zostaną podzielone merytorycznie - graficy z Bydgoszczy i Tychów trafiają do działu graficznego Doroty Jezierskiej, korektorzy - do działu korekty Agaty Nastuli, pracownicy działu makietowania i realizacji zleceń do działu obsługi produkcji i makietowania Elżbiety Sobocińskiej, nowego działu strategicznego Michała Grabackiego i działu logistyki Agnieszki Książek.
Jak komentuje Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”: "Jesteśmy w bardzo obiecującym momencie – biznes cyfrowy zauważalnie rośnie, a przychody ze sprzedaży subskrypcji treści i reklam online stanowią już 41 proc. naszych wpływów. Dlatego wszystkie siły zespołu "Wyborczej" skoncentrują się na rozwoju w tym obszarze – już nie tylko w myśl idei digital first, ale subscriptions first".
- Potencjał wzrostu liczby prenumerat cyfrowych jest cały czas bardzo wysoki. Trzeba jednak pamiętać, że obecnie już bardzo wiele branż oferuje subskrypcje. Wraz z upowszechnieniem się tego modelu, a jednocześnie z jego większą dojrzałością – jak w przypadku Wyborcza.pl, niezbędne są nowe strategie działania odpowiadające bardziej konkurencyjnemu otoczeniu rynkowemu - komentuje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agora SA.
"Press" informował wcześniej o odejściach z zespołu subskrypcji.
Na koniec czerwca 2021 roku społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania "Gazety Wyborczej" liczyła ponad 258 tys.
(KRY, 03.09.2021)