Mediaplus rusza z zeroemisyjną kampanią we współpracy z MINI i BMW Group
ClimatePartner będzie odpowiedzialny za obliczenie śladu węglowego każdej kampanii w ramach Green GRP (fot. Devon Janse van Rensburg/Unsplash)
Agencja mediowa Mediaplus uruchamia w Polsce akcję, która ma pozwolić na realizację kampanii o zerowym śladzie węglowym. Otworzy ją kampania dla MINI Cooper SE, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu tej marki.
Umożliwiający redukcję wpływu emisji dwutlenku węgla program Green GRP został stworzony przez Mediaplus International. Aby zapewnić, że kampania będzie w 100 proc. ekologiczna, partner agencji ClimatePartner wykorzystuje dostarczone przez markę dane i oblicza ślad CO2 związany z kampanią oraz koszty jego rekompensaty. Po zaakceptowaniu przez reklamodawcę kosztów ClimatePartner aranżuje ich kompensację. Firma następnie przelewa określoną kwotę na wybraną fundację działającą na rzecz ochrony klimatu.
Wszystkie działania mediowe objęte programem otrzymają certyfikat i logo "Kampanii neutralnej dla klimatu". Według ankiety YouGov coraz więcej kupujących pozytywnie ocenia firmy, które angażują się w działania mające na celu ochronę klimatu. Kacper Studencki, brand manager BMW, zapowiedział, że następna kampania marki, promująca nowy elektryczny model BMW iX, będzie również realizowana w ramach Green GRP.
(KAP, 10.08.2021)