Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 13, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" ma zostać wydzielona do spółki zależnej Agory SA?

Efekty, jak i przebieg prac grupy roboczej są objęte poufnością (fot. Piotr Molecki/East News i YouTube/inwestorzy.tv)

Wynikiem prac grupy roboczej, składającej się z przedstawicieli zarządu Agory i zespołu "Gazety Wyborczej", jest rekomendacja, aby rozważyć wdrożenie koncepcji wydzielenia "Gazety Wyborczej" do spółki zależnej Agory. Jeszcze wczoraj zapewniano nas, że prace grupy nadal trwają i nie przyniosły rozstrzygnięcia.

- Na razie nie podjęto żadnej decyzji - informowało nas wczoraj źródło z redakcji "GW" na temat prac grupy roboczej, której celem jest opracowanie nowego modelu relacji między spółką a "Gazetą Wyborczą".

Wyniki pracy miały zostać przedstawione do 7 lipca br., ale do wczoraj brak było informacji w sprawie ustaleń.

- Trudno stwierdzić, czy porozumienie jest bliżej, czy dalej. Nie ustalono kolejnego deadline'u, ale chcemy sprawę zakończyć jak najszybciej – mówił nam pracownik Agory.

Na nasze pytania nie odpowiedział ani zarząd Agory ani pierwszy zastępca redaktora naczelnego Jarosław Kurski.

Tymczasem dziś w mailu rozesłanym o 5 rano do pracowników Agory prezes zarządu Agory Bartosz Hojka i Jarosław Kurski poinformowali o zakończeniu prac grupy roboczej.

Wynikiem jej prac jest rekomendacja, aby rozważyć wdrożenie koncepcji wydzielenia "Gazety Wyborczej" do spółki zależnej Agory.

Prezes Hojka i redaktor Kurski napisali, że realizacja takiej koncepcji wymaga przeprowadzenia przez zarząd analiz biznesowych, prawnych i organizacyjnych, aby móc potwierdzić jej zasadności i wykonalności.

"Aprobując rekomendację Grupy Roboczej, przekazujemy ją do analizy Zarządowi Agory. W ciągu najbliższych dni zorganizujemy spotkanie w celu omówienia harmonogramu i organizacji prac nad projektem oraz kwestii udziału w nich Kierownictwa »Gazety Wyborczej«" - napisali w mailu.

9 czerwca zarząd Agory podjął decyzję o połączeniu dotychczasowego segmentu prasy z pionem Gazeta.pl w jeden obszar biznesowy realizujący wspólny cel wzrostu subskrypcji cyfrowych oraz wpływów reklamowych. Pomysł spotkał się z jawnym sprzeciwem kierownictwa "Gazety Wyborczej".

(BAE, 13.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.