Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 02, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Związek Banków Polskich w kampanii chce uprościć język komunikacji z klientami

Deklarację przyjęło 20 banków (screen Youtube.com/mBank)

Związek Banków Polskich i zrzeszone w nim instytucje chcą uprościć język, jakim komunikują się z klientami. Deklarację w tej sprawie podpisało 20 banków. O planowanych zmianach poinformuje kampania.

"Będziemy dążyć do zmiany języka bankowego tak, by klienci rozumieli wszystko, co do nich mówimy i piszemy. Aby to osiągnąć, będziemy w naszych organizacjach: wprowadzać i utrwalać standardy prostego języka, mierzyć skuteczność zmian, edukować pracowników i rozwijać ich umiejętności zrozumiałego mówienia i pisania" - napisano w deklaracji przygotowanej przez grupę roboczą ds. prostej komunikacji bankowej, powołaną w czerwcu 2020 roku przy ZBP. - "Chcemy, aby łatwy, prosty i przejrzysty język stał się normą w naszym kraju" – komentuje Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP.

Wraz z deklaracją grupa robocza stworzyła też zbiór "Dobrych praktyk prostej komunikacji bankowej", który zawiera m.in. podstawowe zasady prostego języka, wytyczne do dokumentów i informacje, jak sprawdzać przystępność tworzonych tekstów.

Press

Jak powiedział "Pressowi" Przemysław Barbrich, dyrektor zespołu komunikacji i PR ZBP, o deklaracji banków w sprawie standardu prostego języka informować będzie kampania. Barbrich nie podaje jednak szczegółów na temat planowanych działań ani agencji, która miałaby się nimi zająć. Z podobną akcją, "Z oficjalnym stylem precz!", w grudniu 2020 roku ruszyło PZU. 

Deklarację przyjęło 20 banków: Alior Bank, Bank BPS, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Millennium, Bank Ochrony Środowiska, Bank Pekao, Bank Pocztowy, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, Deutsche Bank Polska, DNB Bank Polska, Getin Noble Bank, ING Bank Śląski, mBank, Nest Bank, PKO BP, Raiffeisen Bank International AG (Spółka Akcyjna) Oddział w Polsce, Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, SGB-Bank.

(KRY, 02.07.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.