Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 29, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kina zarobiły w końcówce maja 7,2 mln zł, najwięcej broker reklamowy Agory

Kina mogą ponownie działać od 21 maja (fot. materiały prasowe)

W maju 2021 roku na reklamę w kinie wydano 7,2 mln zł - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar. Rok wcześniej w wyniku pandemii koronawirusa nie promowano się w tym medium.

21 maja 2021 roku działalność wznowiło 50 kin sieci Helios (Agora SA) – był to jedyny multipleks, który wtedy się na to zdecydował. Dopiero tydzień później otworzyły się Multikino i Cinema City. Dzięki temu w końcówce maja największe wpływy reklamowe zanotował Tandem Media, broker reklamy kinowej Agory, do której należy sieć Helios – 3,6 mln zł.  Kolejne sieci działały w maju tylko przez cztery dni. Multikino Media (broker reklamy kinowej Multikina) zarobiło cennikowo 2,2 mln zł, a New Age Media (broker reklamy kinowej Cinema City) – 1,4 mln zł.

Najwięcej na reklamę w kinie wydało Kino Świat – 1,97 mln zł. Do promocji w kinach wróciły także: BNP Paribas Bank Polska – 965 tys. zł, Cinkciarz.pl – 744 tys. zł, Pepsi-Cola General Bottlers Poland – 713 tys. zł, Ferrero Polska – 475 tys. zł.

Pierwszy dotkliwy dla branży okres trwał od 12 marca do 6 czerwca 2020 roku, kiedy kina w Polsce zostały zamknięte. Swoje placówki sieć Multikino zaczęła otwierać dopiero w drugiej połowie czerwca ub.r., a Helios i Cinema City w lipcu. Ponownie zamknięto kina w Polsce 7 listopada. Na 12 lutego 2021 roku rząd zapowiedział warunkowe otwarcie kin na dwa tygodnie, w rygorze 50 proc. zajętości miejsc na widowni, bez możliwości sprzedaży żywności. Jednak wraz z końcem lutego ponownie zamknięto kina w stolicy, a potem w całej Polsce. W tym krótkim okresie – liczącym zaledwie trzy weekendy – na promocję w kinie zdecydowała się jedynie Papaya Films, która przeznaczyła na ten cel cennikowo 20,6 tys. zł netto.

W 2020 roku w wyniku pandemii rynek reklamy kinowej skurczył się o 75 proc. (w stosunku do 2019 roku) - do 481 mln zł.

(IKO, 29.06.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.