Kina zarobiły w końcówce maja 7,2 mln zł, najwięcej broker reklamowy Agory
Kina mogą ponownie działać od 21 maja (fot. materiały prasowe)
W maju 2021 roku na reklamę w kinie wydano 7,2 mln zł - wynika z danych cennikowych netto firmy Kantar. Rok wcześniej w wyniku pandemii koronawirusa nie promowano się w tym medium.
21 maja 2021 roku działalność wznowiło 50 kin sieci Helios (Agora SA) – był to jedyny multipleks, który wtedy się na to zdecydował. Dopiero tydzień później otworzyły się Multikino i Cinema City. Dzięki temu w końcówce maja największe wpływy reklamowe zanotował Tandem Media, broker reklamy kinowej Agory, do której należy sieć Helios – 3,6 mln zł. Kolejne sieci działały w maju tylko przez cztery dni. Multikino Media (broker reklamy kinowej Multikina) zarobiło cennikowo 2,2 mln zł, a New Age Media (broker reklamy kinowej Cinema City) – 1,4 mln zł.
Najwięcej na reklamę w kinie wydało Kino Świat – 1,97 mln zł. Do promocji w kinach wróciły także: BNP Paribas Bank Polska – 965 tys. zł, Cinkciarz.pl – 744 tys. zł, Pepsi-Cola General Bottlers Poland – 713 tys. zł, Ferrero Polska – 475 tys. zł.
Pierwszy dotkliwy dla branży okres trwał od 12 marca do 6 czerwca 2020 roku, kiedy kina w Polsce zostały zamknięte. Swoje placówki sieć Multikino zaczęła otwierać dopiero w drugiej połowie czerwca ub.r., a Helios i Cinema City w lipcu. Ponownie zamknięto kina w Polsce 7 listopada. Na 12 lutego 2021 roku rząd zapowiedział warunkowe otwarcie kin na dwa tygodnie, w rygorze 50 proc. zajętości miejsc na widowni, bez możliwości sprzedaży żywności. Jednak wraz z końcem lutego ponownie zamknięto kina w stolicy, a potem w całej Polsce. W tym krótkim okresie – liczącym zaledwie trzy weekendy – na promocję w kinie zdecydowała się jedynie Papaya Films, która przeznaczyła na ten cel cennikowo 20,6 tys. zł netto.
W 2020 roku w wyniku pandemii rynek reklamy kinowej skurczył się o 75 proc. (w stosunku do 2019 roku) - do 481 mln zł.
(IKO, 29.06.2021)