Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 27, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK: 60 mln zł kary dla Biedronki za wprowadzanie konsumentów w błąd

Jeronimo Martins Polska zapowiedziało, że odwoła się do sądu od decyzji UOKiK (fot. materiały prasowe)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 60 mln zł kary na spółkę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka, za wprowadzanie w błąd konsumentów.

W ocenie UOKiK sieć wprowadzała w błąd konsumentów co do kraju pochodzenia warzyw i owoców, a to z kolei mogło wpływać na ich decyzje zakupowe. Urząd podaje, że nieprawidłowości te występowały w 27,8 proc. sklepów Biedronka, skontrolowanych przez Inspekcję Handlową (UOKiK wszczął postępowanie przeciw Jeronimo Martins Polska w maju ub.r.).

„Rzetelna informacja o oferowanych produktach to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo konsumenta. Tymczasem w sklepach Biedronka konsumenci chcący kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka byli często wprowadzani w błąd. Nasze postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały” – uzasadnia decyzję nałożenia kary Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Decyzja UOKiK nie jest prawomocna. Jeronimo Martins Polska zapowiedziało, że odwoła się od niej do sądu. Właściciel sieci wskazuje w oświadczeniu, że nałożona kara jest "nieproporcjonalna i dyskryminująca", "materiał dowodowy w tej sprawie został zebrany w sposób nieobiektywny, a jego jakość i kompletność budzi poważne zastrzeżenia".

(IKO, 27.04.2021)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.