Temat: na weekend

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 09, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wyborcza.pl wchodzi na tereny Polska Press

Siedziba Polska Press przy ul. Domaniewskiej w Warszawie (fot. Piotr Molecki/East News)

Wyborcza.pl (Agora) przed wakacjami planuje uruchomienie serwisów lokalnych w Chełmie, Koszalinie i Zakopanem - wynika z ustaleń "Press". W mijającym tygodniu ruszył serwis poświęcony Wałbrzychowi i okolicom: Walbrzych.wyborcza.pl.

Jak dowiedział się "Press", Agora do wakacji chce uruchomić serwisy lokalne dotyczące spraw Chełma, Koszalina i Zakopanego oraz ich okolic. Już szuka dziennikarzy w tych miastach. Spółka oficjalnie nie komentuje tych informacji, ale potwierdza nam to osoba z kierownictwa Agory.

- Widzimy, co dzieje się w Polska Press, to dla nas katalizator. Nie musimy stamtąd pozyskiwać ludzi, ale identyfikujemy czytelnicze potrzeby – mówi nasz rozmówca. Jak dodaje, jeśli nowy właściciel Polska Press będzie chciał w przejętych tytułach przeprowadzać gruntowne zmiany (tego po dołączeniu do zarządu Doroty Kani spodziewają się komentatorzy), jak np. działo się w radiowej Trójce, to "w miastach zrobi się głód i przestrzeń, by na pewne sprawy patrzeć inaczej". Wyborcza.pl na razie zamierza otworzyć trzy nowe serwisy lokalne, ale w planach są kolejne miasta.

W środę wystartował serwis Walbrzych.wyborcza.pl. Wałbrzyską redakcję tworzą reporterki Agnieszka Dobkiewicz i Karolina Niziołek. Są w strukturach redakcji we Wrocławiu, kierowanej przez Leszka Frelicha. Serwis jest 28. serwisem lokalnym "Wyborczej". Do tej pory treści dotyczące miasta pojawiały się na stronach Wroclaw.wyborcza.pl, do końca 1999 roku w mieście ukazywało się lokalne wydanie "Gazety Wyborczej" (bez osobnego grzbietu, jako mutacja wydania wrocławskiego).

Start serwisu Walbrzych.wyborcza.pl wsparła promocja na łamach ogólnopolskiego wydania, a także akcja dystrybucji specjalnego papierowego wydania w skrzynkach pocztowych mieszkańców Wałbrzycha.

Paweł Nowacki, niezależny konsultant rozwiązań dla wydawców i e-commerce (Digitalflow.pl) oraz były wicenaczelny "Dziennika Gazety Prawnej" ds. online, nie ma wątpliwości, że zmiany w Polska Press są bezpośrednim powodem ruchów Agory. - Nie szukałbym innej interpretacji. Lokalny rynek może przynieść wzrost oglądalności i może być łakomym kąskiem reklamowym. Agora ma platformę, może stosunkowo łatwo tworzyć kolejne subdomeny, potrzebuje tylko dziennikarzy i treści z danego terenu – mówi Nowacki.

Jak dodaje, nie bez znaczenia jest też fakt, że lokalne serwisy Wyborcza.pl to nie tylko treści z danego miasta, ale też "olbrzymia czapa w postaci ogólnopolskiego kontentu".

Press

Agora miała do tej pory 27 serwisów lokalnych: w Białymstoku, Bielsku-Białej, Brodnicy (Czasbrodnicy.pl), Bydgoszczy, Chełmnie (Czaschelmna.pl), Częstochowie, Gliwicach, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Płocku, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Sosnowcu, Szczecinie, Świeciu (Czasswiecia.pl), Toruniu, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu i Zielonej Górze.

Średnia sprzedaż ogółem "Wyborczej" w styczniu wyniosła 61 792 egz. (spadek o 23,63 proc. w stosunku do stycznia 2020 roku). Na koniec ub.r. liczba prenumerat cyfrowych Wyborcza.pl sięgała prawie 260 tys.

(JSX, 09.04.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Dorota Kania czołową ekspertką "Wiadomości" TVP
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.