Słuchowisko Storytel Original „Random”. Sukces, który nie jest przypadkiem
Słuchowisko "Random" to love story jakiego jeszcze nie było. Jantar91 (Julia Wieniawa) i Buka12 (Maciej Musiałowski) poznają się w aplikacji. Rozmawiając o codziennych problemach, pasjach i najskrytsz
Jak tworzyć kampanie i jak je komunikować, aby docierać do ludzi młodych. Udaje się to nielicznym, udało się Storytelowi.
Za każdym razem tworząc produkt, zespół Storytel Original zadaje sobie podstawowe pytanie, jak zainteresować ludzi audio-rozrywką? O ile sukcesy w staraniach o dojrzałego odbiorcę Storytel ma już na swoim koncie, o tyle audiobooki nie są jeszcze spopularyzowaną formą wśród ludzi młodych. Ambitnym i naturalnym krokiem w budowaniu grupy słuchaczy było zainteresowanie i przyciągnięcie przyszłościowego odbiorcy 18-25 lat.
Młodzież w onlinie korzysta głównie z komunikatorów, Youtube’a, mediów społecznościowych i aplikacji z wideo. Każde medium ma różnych odbiorców, ale dobra historia łączy wszystkich. Niekoniecznie aktywny na Instagramie człowiek, korzysta intensywnie z Facebooka, Tik Toka czy YouTube. “Random” ze swoim contentem trafiał wszędzie z odpowiednio skrojoną komunikacją. Wzbudzał zainteresowanie, a główna historia czekała w aplikacji Storytel.
“Skupiliśmy się na kilku głównych punktach, które spowodowały, że trafiliśmy w klimat oraz wrażliwość młodych ludzi. Wykorzystaliśmy YouTube, który pochłania młode umysły na długie godziny i jest od początku nieprzerwanym liderem w dostarczaniu i odbieraniu contentu. Tam rozpoczęliśmy opowiadanie historii. Efekt osiągnięty, zaciekawiliśmy odbiorcę, a główny wątek czekał na nich w Storytel. “Random” oparty jest na aplikacji do poznawania nowych ludzi, dlatego scenariusz jest im bliski, ponieważ opowiada o ich codzienności. Aby słuchowisko przyciągało grupę, na której nam zależało, zaangażowaliśmy influencerów: młodą scenarzystkę i reżyserkę, która komunikuje się nowoczesnym językiem – Nataszę Parzymies – to ona między innymi stoi za kontrowersyjnymi dialogami, które są potrzebne, aby budować autentyczność i możliwość utożsamiania się z bohaterami. Dodatkowo w główne role wcielają się aktorzy młodego pokolenia – Julia Wieniawa i Maciej Musiałowski” - opowiada Jakub Barzak ze Storytel.
Kampania poza aplikacją. Ciąg dalszy
Częścią kampani promującej “Random” było wyprodukowanie piosenki “Zabierz tę miłość” , która jest zintegrowana z historią słuchowiska.
Utwór ma ponad 5 mln wyświetleń i 4 tys. Komentarzy w samym serwisie YouTube. Przez tydzień utrzymywał się na pierwszej pozycji karty na czasie, czyli najchętniej wyświetlanych filmów w całym YouTube na terenie Polski.
Nie mniejszy sukces singiel zyskał w platformach streamingowych. Pojawił się na co najmniej 15 playlistach w największych serwisach, a cover singla reprezentował okładki najważniejszych playlist. Dziś ma ponad milion odtworzeń w samym serwisie Spotify.
Cel osiągnięty
Kampania miała realny wpływ na wzrost świadomości marki. Zainteresowanie zwiększyło się na poziomie 70 proc., a ilość nowych rejestracji podczas trwania kampanii wzrosła o około 80-90 proc.
“Random” jako projekt Storytel Original jest numerem 1 w aplikacji nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dla 30 proc. Nowych użytkowników był pierwszym odsłuchanym audiobookiem.
Takie wyniki skłaniają ekipę Storytel do jednego wniosku: rok 2021 przyniesie drugą część historii bohaterów „Random”.
(12.04.2021)