Media People: 5,5 mln zł za antyaborcyjną kampanię billboardową
5,5 mln zł mogła kosztować kampania antyaborcyjna (fot. materiały prasowe)
Nawet 5,5 mln zł mogła przeznaczyć na antyaborcyjną kampanię billboardową Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara ze Śląska – podała agencja mediowa Media People.
Od jesieni ub.r., czyli po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji, na nośnikach reklamowych w Polsce pojawiają się grafiki z płodami (wykorzystano hasła: "Jestem zależny - ufam Tobie", "Mam 11 tygodni"), a ostatnio także plakaty zawierające na białym tle czerwony napis “Kochajcie się mamo i tato” wraz z dopiskiem www.sychar.org. Ten ostatni plakat promuje działania Wspólnoty Trudnych Małżeństw Sychar. Wszystkie billboardy opłaciła Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara.
„40 000 godzin pomocy psychologicznej lub 1620 tygodni turnusów rehabilitacyjnych. Tyle do 1 lutego »kosztowały« antyaborcyjne billboardy” - podała w komunikacie rozesłanym do mediów agencja Media People, która oszacowała koszt antyaborcyjnej kampanii w oparciu o dane Kantar. Jednocześnie agencja podała, że wartość rate card (cennikowa przed rabatami) za okres od listopada 2020 roku do końca stycznia 2021 roku wyniosła 17 242 585 zł netto.
Inicjatywa oszacowania wartości kampanii antyaborcyjnej wyszła od aktywistek Martyny Kaczmarek i Pauliny Zagórskiej, przy współpracy z Media People. Wartość kampanii przedstawiono w kontekście niezbędnych dla osób z niepełnosprawnością świadczeń. Z ich wyliczeń wynika, że 5,5 mln zł - zamiast na antyaborcyjną kampanię – można było przeznaczyć m.in. na roczną terapię dla 582 rodzin czy na wypożyczenie 4702 specjalistycznych łóżek rehabilitacyjnych na okres roku.
(IKO, 12.03.2021)