Brand New Galaxy: Stawiamy na rozwój kompetencji i zasięgu rynkowego
Kacper Kłos CEO BNG, Michał Glapiński CGO BNG, Jakub Krawczyk COO BNG, Wiktoria Danielewska CTO BNG (fot. Przemek Chudkiewicz)
Mimo pandemii, lockdownów i trudności, z jakimi mierzył się globalny rynek w 2020 roku, Brand New Galaxy zrealizowała wszystkie plany biznesowe i niemal dwa razy większa weszła w 2021 rok
KACPER KŁOS, CHIEF EXECUTIVE OFFICER BNG:
Ubiegły rok dla Brand New Galaxy był czasem podejmowania wielu decyzji w niezmiernie szybkim tempie. Oznaczał przede wszystkim ciężką pracę. Jesteśmy zadowoleni z tego, co razem osiągnęliśmy, pomimo trawiącej rynek pandemii. Jako jeden z nielicznych podmiotów z branży nie wprowadziliśmy redukcji zespołu ani cięć wynagrodzeń. Wręcz przeciwnie – otwieraliśmy nowe spółki i biura oraz przeprowadziliśmy akwizycję amerykańskiej agencji, ustanawiając tym samym nowy standard na polskim rynku. Wierzymy w nasz zespół i elastyczną strukturę Galaktyki, które po raz kolejny sprawdziły się w nieoczywistych warunkach. Dzięki tym dwóm składowym jesteśmy w stanie kontynuować drogę dynamicznego wzrostu.
Wprowadzone na początku 2020 roku zmiany dotyczące powołania nowych kluczowych ról w Galaktyce: chief growth officer – CGO, chief operating officer – COO oraz board of directors, okazały się znakomitym ruchem strategicznym. W czasach, gdy decyzje muszą być podejmowane szybko, współpraca i zaufanie są kluczowe.
Zaczynamy czwarty rok naszej działalności, mając na pokładzie świetnych ludzi oraz spółki oferujące wysokiej jakości specjalistyczne usługi w zakresie skalowalnych rozwiązań digital, e-commerce i content. Jak co roku nasze podejście zmienia się i dostosowuje przede wszystkim do potrzeb rynku oraz do prędkości naszej Galaktyki. W 2021 rok weszliśmy wzmocnieni, nasze dwie kluczowe osie rozwoju zostały odpowiednio wsparte: pierwsza – kompetencyjna, w której poza spółkami będącymi z nami od początku świetnie rozwijają się Robonauts Pictures, Voyager i content26, oraz druga – geograficzna, w ramach której ugruntowaliśmy naszą obecność w regionie MEA (Dubaj), WE (Amsterdam) i NA (Seattle).
Planujemy wzmacnianie poszczególnych kompetencji odpowiednimi strukturami, w ramach których spółki specjalistyczne będą mogły szybciej i jeszcze efektywniej budować nowy biznes i rozwijać się w ramach już posiadanego. Kluczowy obszar rozwoju to dalsze budowanie wartości Brand New Galaxy poprzez organiczny wzrost, nowe akwizycje czy międzynarodowe partnerstwa z podmiotami o podobnym do naszego podejściu do biznesu.
MICHAŁ GLAPIŃSKI, CHIEF GROWTH OFFICER BNG:
Budowanie architektury biznesowej opartej na międzynarodowej ekspansji i nowych kompetencjach to kompleksowy proces. W roku 2020 w kontekście biznesowym stało się w Galaktyce coś niesamowitego – mimo nikłej możliwości przemieszczania się, uziemionych samolotów i zniknięcia typowych dla biznesu spotkań face-to-face udało się nam zrealizować wszystkie zakładane plany rozwojowe. To był dla wszystkich rok pełen trudności, a mimo to nasze tempo nie zwolniło. Można odnieść wrażenie, że siła rozpędowa planów stała się pewnego rodzaju antidotum na pojawiające się wraz z pandemią wyzwania. Trzeba też przyznać, że mamy szczęście pracować na naprawdę nowoczesnym typie serwisów agencyjnych opierających się na pracy zdalnej. Zarządzanie, przede wszystkim z Polski, globalnymi kontraktami opierało się zawsze na digitalowych ekosystemach projektowych, w których łączymy nawet kilka narzędzi online w relacji agencja – klient. Nie było to bez znaczenia dla naszej ekspansji w 2020 roku, kiedy duże ruchy biznesowe działy się głównie za pośrednictwem komunikatorów, a spotkania online na pół tysiąca osób nabrały nowej jakości.
Jako zespół zawsze byliśmy „digital natives”, co ewoluowało w „e-commerce natives”. Już lata temu zespół BNG wyznaczał trendy w różnych aspektach serwisów wspierających sprzedaż online – od designu przez technologię po e-merchandising czy aktywację marek. Wskoczenie raz do tego typowego dla e-commerce hyperloopu powoduje, że nieustannie się rozwijamy i zyskujemy nowe specjalizacje. Rok 2020 jest tego najlepszym dowodem. Bycie w ciągłej zmianie to dla nas naturalna część biznesowej osobowości, która w obecnych czasach okazuje się niezwykle istotna. Akwizycja content26 czy postawienie od zera e-commerce’owego domu produkcyjnego Robonauts Pictures to właśnie emanacja Galaktycznego charakteru. Wspomniana zmiana stała się swoistą architekturą real time. Wiemy, że zdigitalizowanie relacji biznesowych czy operacji holdingowych wcale nie musi oznaczać spowolnienia. Wręcz przeciwnie. Wygląda na to, że przy obustronnej akceptacji obecnego stanu rzeczy można zrobić jeszcze więcej w tym samym czasie. W 2021 roku real time jest naszą odpowiedzią na napotkane szanse i wyzwania.
JAKUB KRAWCZYK, CHIEF OPERATING OFFICER BNG:
Zeszły rok pokazał nam, jak ważna jest umiejętność adaptacji i jak istotny jest element ludzki w naszym biznesie. Przyjęliśmy strategię utrzymania wszystkich naszych talentów, zapewnienia im poczucia bezpieczeństwa i motywacji w trakcie pandemii. Pozwoliło to na jeszcze większą koncentrację na współpracy z klientami i ich wsparciu w skomplikowanym dla wszystkich okresie. Zaowocowało wzmocnieniem partnerskich relacji z obecnymi klientami oraz pozyskaniem nowych. Niesamowicie aktywny okres na przełomie trzeciego i czwartego kwartału, rewizje budżetów, duże przetargi, których finału nadal oczekujemy, wszystko to buduje pozytywny scenariusz 2021. Kluczowe kompetencje, w których specjalizują się nasze największe agencje: Pathfinder23 (e-commerce), Spacecamp (digital) czy New Gravity (technology) mimo pandemii przyniosły 20–60 proc. wzrostu przychodów rok do roku. Nie zadziałoby się to bez znaczących wzmocnień ludzkich i zaangażowanej, odpowiedzialnej i walecznej postawy naszych 500 specjalistów. Globalny potencjał i rosnące zapotrzebowanie na ofertę Galaktyki zdecydowały o jeszcze silniejszej koncentracji na obszarach digital i e-commerce w 2021 roku. Dotyczy to zarówno zmian strukturalnych w BNG, jak i inwestycji w nowe jednostki. Celem jest dalsza ekspansja zagraniczna naszych kluczowych kompetencji i tworzenie przestrzeni, w której agencje w ramach danej dziedziny wytwarzają jeszcze więcej synergii w formie wspólnych ofert, cross-sellu czy optymalizacji tzw. delivery. Jesteśmy w trakcie uruchamiania kilku nowych kierunków produktowych związanych m.in.: z customer experience i badaniami, creative production dla fashion & beauty, usługami D2C (direct-to-consumer), business intelligence oraz dalszym rozwijaniem Synthrone, który jest czymś znacznie więcej niż tylko narzędziem do automatyzacji pracy z kontentem w e-commerce.
Ostatnim zagadnieniem, ważnym z punktu widzenia działalności całego Brand New Galaxy, jest temat środowiska pracy i nowego modelu hybrydowego. Ten rok będzie dla nas i naszych zespołów kolejną zmianą. Planujemy wdrożyć nową strategię, która rysuje cały ekosystem pracy w BNG – czy to w siedzibach głównych, biurach satelickich czy w trybie zdalnym.
WIKTORIA DANIELEWSKA, CHIEF TALENT OFFICER BNG:
W2020 roku uczyliśmy się zaufania – do nowej formuły współpracy w trybie zdalnym i do siebie nawzajem. Był to również czas dużych zmian i akceptacji – tego, na co mamy wpływ, i tego, na co nie mamy.
Dla BNG zmiana jest czymś stałym, do czego wszyscy przywykliśmy i w czym odnajdujemy się z łatwością – to nasze naturalne środowisko. Aby to środowisko, zmodyfikowane pandemią, nam sprzyjało, już od pierwszych dni wprowadzenia ograniczeń transparentnie i cyklicznie informowaliśmy zespół o planach, jednocześnie zapraszając do działania. Stwarzaliśmy wspólne przestrzenie do dzielenia się informacjami, inspirowania, edukacji i ćwiczeń. Hasło #remotegalaxy na długo zostanie w naszej pamięci i już na stałe zmieni naszą rzeczywistość.
W rok 2021 wchodzimy z zespołem ponad 500 osób (przybyło nam 200 w roku 2020!) i nowymi lokalizacjami rozproszonymi w różnych strefach czasowych. Dla Galaktyki oznacza to nie tylko wzrost, ale ogromną potrzebę standaryzacji i automatyzacji procesów HR, w tym stworzenia HR-owego Center of Excellence, aby bez zakłóceń podążać za potrzebami biznesu, a nawet je wyprzedzać.
Chcemy w 2021 roku być jeszcze bliżej biznesu i wspierać rozwój zespołu. Zamierzamy tłumaczyć ludziom perspektywę biznesu, a biznesowi perspektywę ludzi po to, aby uzyskać jak najlepszy efekt synergii. Rozwijamy programy szkoleniowe na różnych poziomach seniorskich i w różnych obszarach. Planujemy upraszczanie struktury i celowe wsparcie grupy spółek zebranych pod parasolem kompetencji.
Nie zwalniamy tempa – od początku 2021 roku zatrudniliśmy już 35 utalentowanych osób, mamy aktualnie 54 otwarte rekrutacje, w różnych lokalizacjach w Polsce i za granicą (Dubaj, Amsterdam, Seattle). Szukamy konkretnych kompetencji, postaw i różnorodności.
Różnorodność jest dla nas bardzo ważna – diversity to w Galaktyce nie tylko modne ostatnio hasło, to codzienność. Zależy nam na różnorodności zarówno tej wynikającej z płci, wieku, jak i kultury. Dlatego rok 2021 będzie również rokiem rozwoju programu poświęconego tej tematyce.
(03.03.2021)