Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział:

Dodano: Luty 05, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rząd otwiera kina, a branża liczy straty

Kina pozostawały zamknięte od 7 listopada (fot. Pexels.com)

Od 12 lutego kina w całe Polsce będą mogły wznowić działalność z limitem 50 proc. pojemności sal. Branża czekała na tę decyzję rządu, ale szybko nie podniesie się z kryzysu.

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił w piątek zmiany w obostrzeniach związanych z pandemią. Od 12 lutego zostaną ponownie otwarte kina i teatry, które będą mogły zapełnić do 50 proc. dostępnych miejsc na widowni. Obowiązywać będzie przy tym ścisły reżim sanitarny, w tym zakrywanie nosa i ust.

Kina w całej Polsce pozostawały zamknięte od 7 listopada. Wcześniej przez pięć miesięcy mogły prowadzić działalność po pierwszym lockdownie spowodowanym pandemią koronawirusa. Przedstawiciele branży podkreślają, że przed ponownym zamknięciem kina nie miały żadnych szans na odrobienie strat. - W sumie w okresie od czerwca do października 2020 roku branża kinowa zanotowała o 80 procent niższe obroty w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku. W najgorszej sytuacji są kina utrzymywane prywatnie, ponieważ nie otrzymują wsparcia, na przykład z samorządów - mówi Marlena Gabryszewska, szefowa Stowarzyszenia Kin Studyjnych.

Kochani Widzowie, w kinie Mikro od lat słyniemy z charytatywnych zbiórek, w które angażujemy się wspólnie z Wami. Tym...

Opublikowany przez Kino Mikro Piątek, 22 stycznia 2021

Przedłużający się lockdown zmusił właścicieli kin do szukania pomocy. W ubiegłym tygodniu Kino Mikro w Krakowie zwróciło się z apelem do widzów o zbiórkę pieniędzy, z której sfinansuje podstawowe wydatki (do tej pory zebrano ponad 53 tys. zł). - Bankierzy wierzą w branżę kinową, dlatego udzielają kredytów na utrzymanie kin podczas lockdownu. Niemniej musimy wszyscy działać racjonalnie - kredyty trzeba będzie spłacić. W najtrudniejszej sytuacji są mniejsze kina - wyjaśnia Joanna Kotłowska, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

Jarosław Perduta, dyrektor Dolnośląskiego Centrum Filmowego (DCF) mówi o atmosferze chaosu i niepewności: - Zwolniliśmy część załogi. Pozostała część ma zredukowane wypłaty i trwa w oczekiwaniu na kolejne komunikaty rządowe, a te pojawiają się w ostatniej chwili i nie pozwalają na zaplanowanie pracy. Jako instytucja kultury zostaliśmy w zasadzie wyłączeni z systemu tarcz pomocowych, jednocześnie nie pozwolono nam korzystać z Funduszu Wsparcia Kultury. Cała branża kinematograficzna ledwo zipie.

Kotłowska wyjaśnia, że właściciele kin liczyli na ogłoszenie ponownego otwarcia kin z co najmniej czterotygodniowym wyprzedzeniem. - Tak, aby kina mogły dostosować się do nowych wymogów, a dystrybutorzy mieli czas na promocję zapowiedzianych premier. Tak się jednak nie stało – rząd ogłosił zniesienie części obostrzeń w kinach z tygodniowym wyprzedzeniem.

- Nikogo nie zwolniliśmy, staramy się utrzymać ludzi, co jest bardzo trudne. Nadal musimy ponosić różne koszty, na przykład czynszu. Kino Muranów dzierżawimy od warszawskiego ratusza, więc znacznie obniżono nam opłaty, ale Kino Nowe Horyzonty we Wrocławiu wynajmujemy już od prywatnego właściciela i te koszty są bardzo wysokie – tłumaczy Roman Gutek, współzałożyciel firmy dystrybucyjnej Gutek Film.

Zwłaszcza kina studyjne pokładają duże nadzieje w rozpoczętym 1 lutego naborze do programu pomocowego Polskiego Instytutu Filmowego (PISF) z budżetem 40 mln zł. Chodzi o dofinansowanie w wysokości 15 tys. zł na jeden ekran miesięcznie dla podmiotów prowadzących kina studyjne oraz dla podmiotów prowadzących małe kina (mikroprzedsiębiorców), w których wyświetlane są polskie filmy.

- Na premierę czeka co najmniej kilkadziesiąt filmów. Czekamy również na otwarcia kin w USA, przede wszystkim w Nowym Jorku i Kalifornii, które są kluczowymi stanami dla branży kinowej. To powinno przynieść premiery zza oceanu - podsumowuje Joanna Kotłowska.

(PTD, 05.02.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Onet i PAP w Albicli, inne redakcje sceptyczne wobec portalu...
Radiowa Jedynka już nie podebatuje
Jest zgoda UOKiK na przejęcie Polska Press przez PKN Orlen
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.