Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: na weekend

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 05, 2021

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Onet i PAP w Albicli, inne redakcje sceptyczne wobec portalu Sakiewicza

Albicla wystartowała 20 stycznia (screen Albicla.com)

Do portalu społecznościowego Albicla, założonego przez środowisko "Gazety Polskiej", dołączyły redakcje Onetu i PAP. Inne pytane przez nas media nie planują podobnych kroków, chociaż obserwują serwis Tomasza Sakiewicza.

Albicla, która wystartowała 20 stycznia, jest krytykowana przez ekspertów do spraw cyberbezpieczeństwa. Twórcy portalu, czyli spółka Słowo Niezależne (wydawca Niezalezna.pl, powiązany z "Gazetą Polską"), zapewniają, że usuwają błędy i luki w kodzie, by zwiększyć bezpieczeństwo danych użytkowników. Podają, że na Albicli jest kilkadziesiąt tys. aktywnych kont. Wśród nich również zweryfikowane profile mediów.

- Redakcje muszą do nas wysłać maila z oficjalnej skrzynki - tłumaczy w rozmowie z "Press" Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie". Dodaje, że czasami sami administratorzy portalu odnajdują na Albicli profile mediów - również lokalnych - i proponują nadanie im oznaczenia zweryfikowanej strony. 

Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onetu, wyjaśnia w rozmowie z "Press", że dołączenie do Albicli to jeden ze sposobów na rozbicie baniek informacyjnych. - Jeśli użytkownicy Albicli nie szukają naszych treści, to chcemy je im pokazać - mówi. Węglarczyk wskazuje na ograniczone możliwości techniczne portalu, np. na wklejanie linków zewnętrznych z tekstowym opisem. 

Press

Onet jest aktywny na Albicli od 26 stycznia (screen Albicla.com/onetpl)

Zweryfikowane konto w Albicli posiada również Michał Szułdrzyński, zastępca redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej". - Dla "Rz" przygotowywałem podcast o tym portalu i z obowiązku sprawdziłem, jak działa od środka. Nie jestem aktywy na Albicli, nie wdaję się tam w dyskusje. Traktuję to jako obserwację - mówi. Szułdrzyński zwraca uwagę, że jest tam mnóstwo trolli. - Jeśli w najbliższym czasie twórcy portalu nic z tym nie zrobią, to Albicla zamieni się w anonimowe wysypisko śmieci - komentuje.

W poniedziałek twórcy portalu ogłosili, że zweryfikowane konto założyła Polska Agencja Prasowa. Wcześniej aktywne były praktycznie tylko media związane z "Gazetą Polską" i Telewizją Republika.

Kamila Ceran, redaktor naczelna Tok Fm, mówi, że radio nie będzie aktywne na Albicli. - Decyzje odnośnie do kanałów komunikacji podejmujemy na podstawie wielu czynników, jednym z nich jest bezpieczeństwo, a ten produkt nie spełnia podstawowych wymagań - wyjaśnia w rozmowie z "Press". Maciej Brzozowski, dyrektor PR z Bauer Media (właściciel radia RMF FM), informuje, że spółka obserwuje rozwój Albicli i jeśli będzie to korzystne dla redakcji, to rozważy obecność w tym portalu.

Mikołaj Nowak, specjalista od mediów społecznościowych i marketingu, ocenia, że w walce o klikalność media internetowe mogą uznać Albiclę za źródło informacji. - Na przykład Onet będzie miał dostęp do treści i dyskusji, które nie są dostępne dla innych mediów. Taktyka "wbijania kija w mrowisko" może przynieść efekt - mówi. Jego zdaniem aktywność dużych mediów to nobilitacja dla Albicli, która jest na wczesnym etapie rozwoju.

- Widać, że zespół tworzący Albiclę nie zna się kompletnie na tworzeniu społeczności internetowych. Przewiduję spadek zainteresowania portalem wiosną. Wówczas zobaczymy, czy Albicla się z niego podniesie - podsumowuje.

(PTD, 05.02.2021)

Pozostałe tematy weekendowe

Rząd otwiera kina, a branża liczy straty
Radiowa Jedynka już nie podebatuje
Jest zgoda UOKiK na przejęcie Polska Press przez PKN Orlen
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.