"Oddech od reklamy" - respirator trafił do szpitala w Krakowie
Zbiórkę pięniędzy na respirator wsparło łącznie 66 osób i firm, najsilniej środowisko studiów produkcyjnych (fot. materiały prasowe)
Do Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie trafił respirator, zakupiony m.in. za pieniądze ofiarowane przez branżę reklamy podczas akcji "Oddech od reklamy" - zainicjowanej podczas ogłoszenia wyników konkursu AD WO/MAN Roku 2019. Na dostawę urządzenia szpital czekał kilka miesięcy.
Respirator GE Healthcare Carescape R860 o wartości 80 tys. zł trafił do Szpitala im. J. Dietla w Krakowie pod koniec zeszłego tygodnia i od razu został włączony do opieki nad pacjentem wymagającym intensywnej terapii. Jak poinformowała dyrekcja szpitala: "Zakup respiratora był możliwy dzięki wsparciu finansowemu Fundacji Grand Press i funduszom zebranym wśród darczyńców w ramach akcji »Oddech od reklamy« (42 753 zł), pomocy materialnej Rafała Sonika oraz pracowników Gemini Park, a także wpłat indywidualnych darczyńców".
- To dla nas nieoceniona pomoc w walce o życie najciężej chorych pacjentów. Z całego serca dziękuje wszystkim państwu za ten dar - mówi Marcin Mikos, zastępca dyrektora Szpitala Specjalistycznego im. J. Dietla w Krakowie. Obecnie w tym szpitalu leczonych jest 114 pacjentów zarażonych SARS-CoV-2.
Zbiórkę "Oddech od reklamy" wsparło łącznie 66 osób i firm, najsilniej środowisko studiów produkcyjnych. Do wpłat zachęcali: Kacper Sawicki (Papaya Films), Jakub Laskus (Bites i Crunch Films), Jacek Kulczycki (Oto Film i Orka Studio), Marcin Dworucha (F25 Production House), Magdalena Olak (Tank), Julian Dworak (KPR).
Ze strony agencji reklamowych i mediowych akcję wspierali najsilniej: AdMan roku 2019 Maciej Marasek (2012 Agency), Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung von Matt), Grzegorz Krzemień (GoldenSubmarine), Paweł Gala (Wavemaker), Agnieszka Wasilewska (Ogilvy). Marketerem najsilniej wspomagającym akcję była Katarzyna Jezierska (Visa).
Dr Marcin Mikos ze szpitala im. J. Dietla w Krakowie mówił "Press" w kwietniu: - Serdecznie dziękujemy, bo mamy świadomość, że kryzys gospodarczy dotyka mocno także branżę reklamową – więc tym bardziej doceniamy ten dar. Dla mnie osobiście, jako wieloletniego dziennikarza i rzecznika prasowego, a także fana magazynu "Press", wiadomość o Państwa wsparciu dla naszego szpitala jest niezwykle wzruszająca. Proszę podziękować wszystkim darczyńcom.
(CP, 03.11.2020)