Marcin Dec prezesem Sigmy Bis, państwowego domu mediowego
Marcin Dec ostatnio był CEO IPG Mediabrands Poland (fot. materiały prasowe)
Marcin Dec, były CEO IPG Mediabrands Poland, został prezesem Sigmy Bis, agencji mediowej należącej do PKN Orlen i PZU.
Dec zastąpił Tomasza Michalskiego (byłego dyrektora działu wspomagania zarządu w spółce Apella), który pozostaje w zarządzie. Członkiem zarządu Sigmy Bis pozostaje także Artur Muszkiet - były dyrektor zarządzający Ströer Digital Media, który odpowiada za dziedzinę digital, technologię i content marketing. W zarządzie nie ma już natomiast Tomasza Jakubiaka, byłego wiceprezesa Orlen Aviation.
"Sigma Bis dynamicznie się rozwija, pozyskując kolejnych klientów, stąd naturalna decyzja o wzmocnieniu jej zarządu" - poinformował w komunikacie Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu, nadzorujący Sigmę Bis.
Marcin Dec tak skomentował przejście do agencji mediowej utworzonej przez spółki skarbu państwa: "Cieszę się, że dołączam do zarządu Sigmy Bis. Jest to bardzo ambitny projekt o dużym potencjale i sądzę, że moje doświadczenie w branży przyczyni się do budowania pozycji spółki i skutecznego konkurowania na rynku".
Dec od 2004 roku pracował w holdingu IPG Mediabrands (obecnie Mediabrands), gdy objął stanowisko media dyrektora domu mediowego Initiative. W 2008 roku awansował na dyrektora generalnego tej agencji, a w 2016 roku został CEO IPG Mediabrands. Z tego stanowiska został odwołany w kwietniu br.
Spółka utworzona przez PKN Orlen i Grupa PZU rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku. Zajmuje się planowaniem strategii mediowych, zakupem czasu i przestrzeni reklamowej w Polsce i za granicą oraz analizą skuteczności działań promocyjnych. W 2020 roku właściciele Sigmy Bis zaczęli przenosić do niej obsługę mediową swoich spółek. Od marca obsługuje ona Orlen, od połowy września planuje media dla PZU, a wkrótce będzie także obsługiwała należącą do Grupy PZU firmę ubezpieczeniową Link4. Docelowo Sigma Bis ma oferować usługi także podmiotom zewnętrznym, startując w przetargach zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.
Dwa tygodnie temu "The Economist" podał, że PKN Orlen rozmawia o przejęciu firmy Polska Press, należącej do niemieckiej grupy Verlagsgruppe Passau. Eksperci komentowali wówczas, że jest to realizacja modelu węgierskiego na rynku mediów. Wiesław Podkański, prezes honorowy Ringier Axel Springer Polska, zwrócił uwagę, że dla polskiego rynku prasowego jest niebezpieczne, jeśli jedna spółka zarządza kolportażem (Orlen przejmuje Ruch), wydaje prasę i jest dużym reklamodawcą - właśnie dzięki utworzeniu Sigmy Bis. "Sigma może dysponować potężnymi środkami, za które będzie przejmować kolejne media. Podobnie wyglądało przejmowanie mediów przez Orbána" - zwracał uwagę Podkański.
(IKO, 23.10.2020)