Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 11, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook najbardziej kojarzony ze wspieraniem LGBT+

Zmianę logotypu na tęczowy docenia niespełna 38 proc. badanych, przy zbliżonym odsetku obojętnych i 26 proc. kontestujących taką zmianę (fot. Unsplash).

43 proc. badanych pozytywnie ocenia, że firmy i korporacje zabierają głos w sprawach społeczno-politycznych - wynika z badania agencji Wavemaker. Ze wspieraniem LGBT+ najbardziej są kojarzone: Facebook, Netflix i Google.

Badanie pokazało, że angażowanie się marek w kwestie polityczne i światopoglądowe budzi mieszane uczucia polskich konsumentów. Zaangażowanie marek w te kwestie "zdecydowanie pozytywnie" ocenia 9 proc., a "raczej pozytywnie" - 34 proc. "Zdecydowanie negatywnie" odpowiedziało 5 proc. ankietowanych, "raczej negatywnie" 13 proc., a 40 proc. badanych wybrało odpowiedź "ani pozytywnie, ani negatywnie".

 

Press

Badani najlepiej oceniają zaangażowanie w tematy dotyczące ochrony praw dzieci (87 proc. zdecydowanie lub raczej pozytywnie), ochrony środowiska naturalnego (83 proc.), pomocy ubogim (82 proc.) i wolności słowa (81 proc.).

- Poprzez nasze badanie nie zabieramy głosu w kwestii zasadności angażowania się marek w ważne tematy społeczne. Chcemy jedynie dołożyć trochę danych do gorącej dziś w branży dyskusji na temat aktywizmu i brand purpose – mówi Paweł Gala, szef Wavemakera.

Press

Konsumenci, którzy przychylnie podchodzą do aktywizmu marek, uważają, że firmy też są odpowiedzialne za świat, w którym żyjemy (45 proc.). Sceptycy aktywizmu marek twierdzą z kolei, że firmy powinny się skupić na swojej podstawowej działalności – tworzeniu produktów (56 proc.). Często mają też podejrzenia, że intencje marketerów mają czysto merkantylne podstawy.

Press

W badaniu przyjrzano się kwestii okazywania wsparcia społeczności LGBT+. Gest zmiany logotypu na tęczowy docenia niespełna 38 proc. badanych, przy zbliżonym odsetku obojętnych i 26 proc. kontestujących taką zmianę. Niemal co trzecia osoba, której nie podobają się tęczowe logotypy, podejrzewa czysto marketingowe intencje firm, które takim działaniem chcą budować wizerunek, a nie świadczyć realną pomoc. - Bez wątpienia wyczuwalny sceptycyzm części Polaków powinien dać do myślenia firmom, które kwestię aktywizmu marek traktują czasem zbyt „handlowo” – mówi Gala.

 

Press

Ranking marek, które najmocniej kojarzą się ze wsparciem LGBT+, otwiera Facebook - 24 proc. Kolejne to: Netflix (21 proc.), Google (19 proc.), Durex (19 proc.) i Ikea (14 proc.). Internauci wymienili także polską spółkę Empik, która znalazła się na ósmym miejscu (9 proc.).

Badanie przeprowadzono w sierpniu na grupie 1 tys. internautów. Wszystkie wykresy: Wavemaker.

(DN, 11.09.2020)

Pozostałe tematy weekendowe

Myśl jak czytelnik
Podatkiem w media, gazety dla Ruchu
Seria firmowych wizerunkowych wpadek
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.