Dzieci spędzają więcej czasu przed telewizorem
Wypełnienie bloków reklamowych w kanałach dziecięcych spadło o 41 proc. (fot. Vidmir Raic/Pixabay)
O 18 proc. wzrósł czas spędzony przez dzieci w wieku 4-12 lat przed telewizorem - wynika z analizy agencji Media Group, obejmującej tygodnie 11-22 w 2019 i 2020 roku.
Średni dobowy czas przed telewizorem wśród dzieci w tym okresie (9 marca - 31 maja) wyniósł 2 godziny i 49 minut, podczas gdy w tym samym okresie rok wcześniej - 2 godziny i 23 minuty. Młodsze dzieci (4-7 lat) oglądały telewizję przez 3 godziny i 24 minuty (wzrost z 2 godzin i 49 minut), a starsze - przez 2 godziny i 31 minut (wzrost z 2 godzin i 5 minut).
Media Group podaje, że choć czas spędzony przez dzieci przed telewizorem powoli maleje, wciąż jest na poziomach znacznie wyższych niż w ubiegłych latach.
W kanałach dziecięcych bloki reklamowe w każdej godzinie trwały w kwietniu 4 minuty i 47 sekund, a w maju - 4 minuty i 36 sekund. Agencja Media Group policzyła, że wypełnienie bloków spadło o 41 proc. w porównaniu z okresem sprzed zamknięcia szkół (w okresie 24 lutego - 11 marca bloki trwały 7 minut i 45 sekund w każdej godzinie).
Intensywność kampanii reklamowych - według wyemitowanych punktów ratingowych (GRP) - w kwietniu spadła o 41 proc., a w maju - o 32 proc.
(KOZ, 11.06.2020)