"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 02, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" rezygnuje z połowy biur lokalnych redakcji

W siedzibie Agory w Warszawie mieści się redakcja stołecznego wydania "Gazety Wyborczej" (fot. agencja.zajac, Flickr, CC BY 2.0)

Agora zdecydowała, że 10 redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej" pozostanie w trybie pracy zdalnej także po zniesieniu ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa. Spółka wypowiedziała już umowy najmu. Jednocześnie deklaruje, że wszystkie lokalne wydania tytułu będą ukazywać się bez zmian.

- Taki model w przypadku mediów Agory, w tym właśnie "Wyborczej", okazał się bardzo efektywnym sposobem działania. Nasi dziennikarze w codziennej pracy są przede wszystkim blisko wydarzeń i ludzi, część już wcześniej korzystała z biur w ograniczonym zakresie – mówi "Presserwisowi" Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej spółki. Jak podkreśla, "GW" pozostaje we wszystkich miastach, w których do tej pory funkcjonowała. - Treści lokalne są niezmiernie ważne dla czytelników serwisu Wyborcza.pl i odgrywają ważną rolę w budowaniu bazy subskrybentów – dodaje Graboś.

Pierwsze zmiany już pod koniec czerwca

Spółka rozważa pozostawienie niewielkiej przestrzeni, np. w celu organizacji większych spotkań, w kilku lokalizacjach. Redakcje lokalne "GW" pracują w wynajmowanych biurach. - Umowy zostały wypowiedziane, mają różne okresy wypowiedzenia, więc czas rezygnacji z siedzib będzie też różny – mówi Graboś. Na razie wszystkie redakcje lokalne działają w siedzibach, pierwsze zmiany będą miały miejsce pod koniec czerwca.

"GW" ma 20 redakcji lokalnych w całej Polsce. Agora nie podaje, w których konkretnie zrezygnowano z wynajmu biur.

Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, temat większego udziału pracy zdalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych jest rozważany także w Ringier Axel Springer Polska. Prezes Mark Dekan zaznacza, że według badań zespoły pracujące zdalnie mogą być efektywniejsze od tych w biurach. "Musimy znaleźć pomysł na wykorzystanie milionów metrów kwadratowych niewykorzystanej powierzchni biurowej, którą właśnie stworzyliśmy. Na myśl o tym bledną nawet najodważniejsi CFO. Ale nie możemy pozwolić, aby nas ograniczały zobowiązania z przeszłości i wcześniej podjęte decyzje" - napisał w magazynie "Forbes".

Dyskusje i praca zespołowa są potrzebne

Paweł Wujec, w latach 2012-2019 dyrektor segmentu internet Agory (obecnie prezes Grupy K2), uważa, że przejście na pracę zdalną serwisów newsowych czy dzienników jest wykonalne, ale to niekoniecznie dobre rozwiązanie. - Potrzebne są dyskusje, awantury na kolegiach redakcyjnych, praca zespołowa na ostrych deadline’ach. To bardzo trudno odwzorować w modelu zdalnym. Niemal wszystkie historyczne "jedynki" "Gazety Wyborczej" powstawały, gdy nad stroną siedziało ramię w ramię kilka osób i razem wymyślało, jak najlepiej przekazać news – podkreśla Wujec.

Jadwiga Sztabińska, w latach 2011-2016 redaktor naczelna "Dziennika Gazety Prawnej", zauważa, że praca zdalna to oszczędność dla redakcji, ale również jej zdaniem minusem są rzadsze kontakty między pracownikami. - Tematy często powstają z rozmowy dwójki dziennikarzy czy redaktorów. Przy pracy zdalnej potrzeba w większym stopniu indywidualnej kreacji przy tematach – zauważa Sztabińska.

Galeria: Premiery seriali w czerwcu

(JSX, 02.06.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.