Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 06, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Kurier Szczeciński” apeluje do premiera o pomoc

Redaktor naczelny "Kuriera Szczecińskiego" uważa, że bez pomocy z zewnątrz ten najstarszy w regionie tytuł może zniknąć z rynku (screen: 24kurier.pl)

Redaktor naczelny „Kuriera Szczecińskiego” (Kurier Szczeciński sp. z o.o.) apeluje o pomoc do premiera Mateusza Morawieckiego. W liście do niego napisał, że z powodu kryzysu wywołanego epidemią koronawirusa ten najstarszy w regionie dziennik może zniknąć z rynku.

W piątek 3 kwietnia apel do premiera Mateusza Morawieckiego wystosował Roman Ciepliński, nowy redaktor naczelny „Kuriera Szczecińskiego” (jego poprzednik Tomasz Kowalczyk zginął w wypadku samochodowym na początku lutego). W liście do premiera zwraca on uwagę, że wydawany w Szczecinie od 1945 roku dziennik może przestać istnieć z powodu strat finansowych spowodowanych epidemią koronawirusa. „»Kurier Szczeciński«, którego wydawcą jest spółka pracownicza, znalazł się w trudnym położeniu. Przychody z reklam, które są głównym składnikiem wszystkich wpływów do kasy firmy, spadły o 80 procent. Wielu dotychczasowych ogłoszeniodawców zawiesiło swoją działalność. To dzięki reklamodawcom mogliśmy opłacać pracę dziennikarzy i innych pracowników wydawnictwa" – czytamy w liście do premiera. Ciepliński dodaje, że „Kurier” wciąż jeszcze jest w sprzedaży, ale wpływy z tego z tytułu pozwalają tylko na opłacenie kosztów papieru, druku, kolportażu i podatku VAT.

W ocenie naczelnego "Kuriera Szczecińskiego" ratunkiem dla dziennika byłoby zamieszczanie w nim płatnych rządowych ogłoszeń i reklam, czasowe zwolnienie z zapłaty składek na ZUS, czasowe wprowadzenie zerowej stawki VAT dla prasy i gwarancje pożyczek na pokrycie kosztów działalności.

Niedawno z podobnym apelem do premiera zwróciły się Stowarzyszenie Prasy Lokalnej, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych i Izba Wydawców Prasy. 

Średnia sprzedaż ogółem "Kuriera Szczecińskiego" w styczniu wyniosła 6272 egz. (dane: ZKDP).

Galeria: Historia "Wprost" na okładkach

(KCZ, 06.04.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.