Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 31, 2020

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy spędzają przed telewizorem nawet sześć godzin dziennie

W ostatnich tygodniach przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia (fot. Pixabay.com)

W ostatnich tygodniach częściej i dłużej oglądamy telewizję oraz chętniej sięgamy po książki - wynika z danych Nielsen Polska.

Znaczny wzrost oglądalności odnotowały m.in. kanały informacyjne (wzrost o 76 proc. w porównaniu z pierwszym tygodniem marca), programy informacyjne (wzrost o 22 proc.) oraz kanały dziecięce (wzrost o 17 proc.). W niedziele 15 i 22 marca średni dobowy czas oglądania telewizji przekroczył sześć godzin (w marcu 2019 roku średnio 4 godziny i 32 minuty).

Press

(fot. materiały prasowe)

„Przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia, a intensywność działań reklamowych nie zmniejsza się” - podkreślono w komunikacie Nielsen Polska.

Press

(fot. materiały prasowe)

W ostatnich czterech tygodniach wzrosło też zainteresowanie publikacjami dla dzieci - wynika z danych panelu Nielsen BookScan. Na liście top20 od początku 2020 roku niezmiennie królują powieści erotyczne Blanki Lipińskiej.

„Widoczny jest spadek wartościowy i ilościowy sprzedaży książek, przy jednoczesnym wzroście rabatów detalicznych i obniżek cen” - informuje Nielsen Polska.

„Dżuma” Alberta Camus jest znowu czytana na całym świecie, również w Polsce, gdzie zajmuje jednak dość odległą 72. lokatę przed „Biegunami”, ale po „Księgach Jakubowych” Olgi Tokarczuk.

Galeria: Seriale w kwietniu: premiery i kontynuacje

(PAZ, 31.03.2020)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.