Polacy spędzają przed telewizorem nawet sześć godzin dziennie
W ostatnich tygodniach przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia (fot. Pixabay.com)
W ostatnich tygodniach częściej i dłużej oglądamy telewizję oraz chętniej sięgamy po książki - wynika z danych Nielsen Polska.
Znaczny wzrost oglądalności odnotowały m.in. kanały informacyjne (wzrost o 76 proc. w porównaniu z pierwszym tygodniem marca), programy informacyjne (wzrost o 22 proc.) oraz kanały dziecięce (wzrost o 17 proc.). W niedziele 15 i 22 marca średni dobowy czas oglądania telewizji przekroczył sześć godzin (w marcu 2019 roku średnio 4 godziny i 32 minuty).
(fot. materiały prasowe)
„Przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia, a intensywność działań reklamowych nie zmniejsza się” - podkreślono w komunikacie Nielsen Polska.
(fot. materiały prasowe)
W ostatnich czterech tygodniach wzrosło też zainteresowanie publikacjami dla dzieci - wynika z danych panelu Nielsen BookScan. Na liście top20 od początku 2020 roku niezmiennie królują powieści erotyczne Blanki Lipińskiej.
„Widoczny jest spadek wartościowy i ilościowy sprzedaży książek, przy jednoczesnym wzroście rabatów detalicznych i obniżek cen” - informuje Nielsen Polska.
„Dżuma” Alberta Camus jest znowu czytana na całym świecie, również w Polsce, gdzie zajmuje jednak dość odległą 72. lokatę przed „Biegunami”, ale po „Księgach Jakubowych” Olgi Tokarczuk.
(PAZ, 31.03.2020)