Gemius i PBI chcą wdrożyć jednoźródłowe badania internetu, telewizji i radia
W badaniu dostępne będą informacje na temat słuchalności radia i oglądalności telewizji zarówno w domu, jak i poza nim (fot. Pexels.com)
Gemius oraz Polskie Badania Internetu podpisały porozumienie i jeszcze w tym półroczu zamierzają wdrożyć jednoźródłowe badanie crossmediowe. Nowe badanie obejmie pasywny pomiar konsumpcji internetu, telewizji oraz radia.
Badanie jest połączeniem dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz crossmediowego badania Gemius obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia na próbie dwóch tysięcy panelistów z wykorzystaniem smartfonów wyposażonych w oprogramowanie pomiarowe wykorzystujące technologię sound-matching. Dzięki temu w badaniu dostępne będą informacje na temat słuchalności radia i oglądalności telewizji zarówno w domu, jak i poza nim.
- W przyszłości, w zależności od potrzeb rynkowych, możemy zwiększać liczebność panelu. O dalszych kierunkach rozwoju badania będziemy rozmawiać z naszymi partnerami - tłumaczy prezes Gemius SA Marcin Pery.
Klienci będą mieli dostęp do danych z pomiaru telewizji, radia i internetu za pośrednictwem interfejsu online umożliwiającego dokonywanie analiz, np. współkonsumpcji mediów. PBI i Gemius zamierzają udostępnić badanie nie później niż od lipca.
(MNI, 20.02.2020)