"Książki. Magazyn do czytania" zmienia logotyp i makietę
Z lewej nowa okładka "Książki. Magazyn do czytania"
Dwumiesięcznik "Książki. Magazyn do czytania" (Agora) od grudnia będzie miał nową makietę i logotyp.
Najważniejsze zmiany to użycie polskiego fontu Nocturne - zarówno w tekstach, jak i w tytułach (także na okładce), większy nacisk położony na ilustracje i zawężenie palety kolorów do dwóch: magenty i szaroniebieskiego. - Będzie spokojniej niż dotąd, magazyn zyska lekko elitarny wygląd, odnoszący się do tradycyjnej prasy. Struktura zmieni się w niewielkim stopniu, najbardziej lubiane przez czytelników sekcje pozostaną – mówi "Presserwisowi" autor projektu Jacek Utko, który jest też autorem wprowadzonych w czerwcu zmian w makiecie "Gazety Wyborczej".
- Po paru latach założenia poprzednich makiet trochę się rozmyły. Teraz uporządkowano makietę, wszystko jest spójne i przejrzyste – mówi Barbara Piegdoń-Adamczyk, wydawca magazynu.
Od październikowego numeru wzrosła cena "Książek" – z 11,99 zł do 13,99 zł. Podwyżka nie objęła prenumeraty i roczna nadal kosztuje 59,95 zł.
Magazyn ukazuje się od czerwca 2011 roku. Na początku 2018 roku z kwartalnika stał się dwumiesięcznikiem. Redaktorem naczelnym od lutego 2019 roku jest Juliusz Kurkiewicz, który zastąpił na tym stanowisku Pawła Goźlińskiego. Magazyn nie jest zarejestrowany w Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
(JSX, 29.11.2019)