Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 04, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" ukazała się z nową makietą

Nową makietę "GW" zapowiadano już pod koniec 2018 roku

"Gazeta Wyborcza" (Agora) w 30. rocznicę wyborów czerwcowych ukazała się dziś z nową makietą. Za projekt odpowiada grafik Jacek Utko. Zmiany to m.in. wyraźny podział treści, uspójnienie sekcji i dodatków, powiększona, prostsza czcionka, większe przestrzenie i lepiej eksponowane fotografie. Zmiany czekają też wydania lokalne – jedno wspólne będą miały Toruń, Bydgoszcz i Olsztyn.

W nowej makiecie dziennik będzie miał wyraźny podział treści: początek to część newsowa, czyli działy: Polska, Świat i Ekonomia oraz specjalna sekcja Temat Dnia (omawiany w komentarzach, cytatach i opiniach rozmówców). Druga część to działy: Opinie, Kultura, Nauka i Reportaż, w których będzie więcej dłuższych form dziennikarskich. Autorzy komentarzy, felietonów i opinii będą przedstawiani rysunkowym portretem.

– "Gazeta Wyborcza" będzie mieć szatę graficzną premium, odpowiednią do jakości swoich treści. Chciałem, aby jej makieta była bardziej spójna, by wszystkie sekcje i tygodniki wyglądały jak z jednej rodziny. Oczywiście "Wyborcza" powinna też być nowoczesna i używać nowoczesnych rozwiązań graficznych, ale z konserwatywnym rysem, charakterystycznym dla prasy wysokiej jakości – wyjaśnia Jacek Utko.

Zmiany graficzne i wydawnicze nie ominą wydań lokalnych "Wyborczej". Piątkowe magazyny lokalne, które ukazują się w 20 miastach, od 7 czerwca będą połączone z dodatkiem kulturalnym "Co Jest Grane 24" (jedynie w Warszawie będzie on nadal odrębnym dodatkiem). – Nowy layout okładek piątkowych tygodników umożliwi redaktorom większą swobodę i lepszą ekspozycję tematów newsowych. Zmieni się charakter strony 2. Ludzie i Opinie, na której w atrakcyjnej formie graficznej publikowane będą komentarze, recenzje, listy i sylwetki. Natomiast sekcja z dłuższymi formami, m.in. reportażami i wywiadami, będzie ukazywała się pod hasłem "Tygodnik Reporterów" – mówi Mikołaj Chrzan, szef redakcji lokalnych "Gazety Wyborczej".

Zmienią się także zasięgi kilku dodatków lokalnych ukazujących się od poniedziałku do czwartku: od 4 czerwca informacje ze Szczecina będą ukazywały się z wiadomościami trójmiejskimi (do tej pory znajdowały się w wydaniu poznańskim), wydanie podlaskie zostanie połączone z lubelskim (dotąd ukazywało się z wiadomościami z woj. warmińsko-mazurskiego). Wspólne wydanie lokalne będą miały: Olsztyn, Toruń i Bydgoszcz.

Codziennie poza sobotami na łamach "Wyborczej" pojawi się też sekcja Poradnik, zawierająca np. informatory o zmianach w prawie, edukacji czy systemie emerytalnym. W czwartki Poradnik będzie miał charakter konsumencki, a w piątek zajmie cztery strony i będzie poświęcony tematyce zdrowotnej (zastąpi "Tylko Zdrowie"). Nową makietę będą miały także tygodniki: "Duży Format", "Ale Historia", "Mój Biznes", "Nasza Europa" i "Magazyn Świąteczny".

Za nowy layout odpowiada znany grafik Jacek Utko, który pracował nad szatami graficznymi kilkudziesięciu dzienników na całym świecie, w tym m.in. amsterdamskiego "Het Parool" i belgijskiego "De Morgen". Projektowane przez niego media pięciokrotnie zdobyły tytuł World’s Best-Designed Newspaper i trzykrotnie nagrodę European Newspaper of the Year (ostatnio w listopadzie). Jak mówił, przygotowanie nowej makiety "GW" traktuje jako "zwieńczenie" swojej pracy.

Nową makietę "GW" zapowiadano już pod koniec 2018 roku. Ostatnia gruntowna zmiana szaty graficznej "GW" była przeprowadzona w 2006 roku. Makietę projektował wówczas hiszpański zespół Cases i Associats.

Galeria: Fotorelacja z gali Grand Press Photo 2019

(JSX, 04.06.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.