Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Zoom TV osiągnął rentowność  |  Performance Group zamiast Performance Media  |  Telewizja Polsat pokaże film o Putinie  |  Pięć nowości jesienią w TVN Style  |  Czołówka wydawców polskich portali horyzontalnych  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Drugi sezon serialu Polsatu "Bracia"  |  Odejście z Grupy Eurozet  |  RMF Classic będzie świętować  |  Oglądalność serialu "Malanowski. Nowe rozdanie"  |  Instytut Książki  |  Agencja Wigo wygrała przetarg  |  Five Media przygotuje kampanię  |  Dyrektor komunikacji w PGNiG Termika  |  OpenAI ma już ponad 1 mln użytkowników premium  |  Z X po 10 latach odchodzi szef ds. globalnej strategii  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 07, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2019: Szlachetne zdrowie i perfekcyjny look

fot.Tbel Abuseridze/Unsplash.com)

Zdrowy styl życia i dbałość o wygląd notują od kilku lat trend wzrostowy i coraz mocniej wpływają na zachowania współczesnych konsumentów. Jak wynika z raportu Top Marka 2019 opracowanego przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, brandy z branży sieci opieki medycznej, aptek i drogerii oraz farmaceutycznej świetnie wykorzystują ten nurt i prowadzą niezwykle skuteczną komunikację z odbiorcami swoich usług i produktów.

Konsolidacja prywatnej opieki medycznej

W rankingu sieci opieki medycznej liderem badania okazał się Medicover. Na pierwszą lokatę marki wpłynął najlepszy w branży wynik impactu – oceniony na 391 375 880 potencjalnych kontaktów z informacjami o brandzie oraz indeks sentymentu na poziomie 3,42. To pozwoliło uzyskać wskaźnik siły marki oceniony na 1 339 865 pkt. Miejsce 2. zajęła Grupa Lux Med, z wynikiem 1 226 908 pkt. i najwyższą liczbą publikacji – 25 696. Te dwa brandy zdecydowanie wyprzedzają pozostałe marki branży. Na podium znalazł się także Enel-Med z wynikiem 349 847 pkt. Do Top 5 weszły ponadto PZU Zdrowie, uzyskując 77 053 pkt. i Polmed z siłą marki na poziomie 72 789 pkt.

⇒ Przeczytaj: Top Marka 2019: „Gazeta Wyborcza”, TVN i PGE najsilniejszymi brandami

Medicover zawdzięcza pierwszą lokatę bardzo przemyślanej komunikacji i zaangażowaniu w wiele obszarów tematycznych, które okazały się bardzo atrakcyjne dla dziennikarzy i uzyskały szeroki zasięg o pozytywnym wydźwięku. O marce pisano w kontekście wdrożenia podpisu biometrycznego, nowych inwestycji czy organizacji kampanii prozdrowotnych. O Grupie Lux Med było głośno za sprawą zaangażowania w akcję edukacyjną „Gramy fair, mówimy #NIEdladopingu” oraz oferty nieodpłatnych profilaktycznych badań mammograficznych.

- Użytkownicy mediów społecznościowych wymieniali praktycznie wszystkie brandy sieci opieki medycznej, porównując pozapłacowe benefity od swoich obecnych i przyszłych pracodawców. W podobnym kontekście marki pojawiały się także w ofertach zatrudnienia – informuje Izabela Grzechnik – ekspert ds. analiz Press-Service Monitoring Mediów.

W drugiej piątce zestawienia uplasowały się: Falck na miejscu 6. z wynikiem 67 259 pkt., EMC na miejscu 7. uzyskując 57 738 pkt. oraz kolejno Rehasport (30 568 pkt.), Certus (25 033 pkt.) i Alab, osiągając 9 166 pkt.

Press

Top 5 marek „Sieci – opieka medyczna”, Top Marka 2019

Niech żyją promocje!

W rankingu sieci aptek i drogerii zdecydowanym liderem okazał się Rossmann, który nie miał sobie równych, jeżeli chodzi o liczbę publikacji (104 036) i ich dotarcie (399 101 366). Wskaźnik siły marki poszybował w przypadku tego brandu bardzo wysoko i osiągnął 1 273 364 pkt. Tak dobry wynik pozwolił Rossmannowi zachować zeszłoroczny laur zwycięstwa. Miejsce 2. zestawienia przypadło Sephorze, która uzyskała impact na poziomie 152 947 766 potencjalnych kontaktów i ogólny wynik siły marki – 429 560 pkt. Miejsce 3. w branży sieci aptek i drogerii należy do Hebe (338 290 pkt). Super-Pharm, który uplasował się w zestawieniu z czwartą lokatą (215 100 pkt.) uzyskał – pomimo dużo niższej liczby publikacji - najwyższy wskaźnik sentymentu (4,34) spośród wszystkich 500 brandów ujętych w badaniu Top Marka 2019, co oznacza, że wzmianki o tej marce były niezwykle pozytywne. W pierwszej piątce znalazł się także Douglas z siłą marki na poziomie 102 592 pkt.

Marki sieci drogeryjnych i apteczno-drogeryjnych budowały swoja komunikację głównie w oparciu o produkty i promocje, sponsoring i zaangażowanie społeczne. Naturalną konsekwencją takiego stanu rzeczy jest dominacja social media w przekazie większości marek z czołówki tej branży (84-90 procent). Ze schematu wyłamuje się jednak Douglas, w przypadku którego większość informacji ukazała się w prasie (53,8 proc.) i kolejno w mediach społecznościowych (41,0 proc.) oraz w internecie (4,3 proc.).

W pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się także kolejno: Dr.Max, Natura, Gemini, Kontigo oraz DOZ (Dbam o Zdrowie).

Press

Top 5 marek „Sieci – apteki i drogerie”, Top Marka 2019

Czasami słońce, czasami deszcz

W XII edycji badania Top Marka, zwycięzcą w branży farmaceutycznej została Polpharma, osiągając 173 949 pkt. Na bardzo mocny wynik lidera miała wpływ duża liczba publikacji (23 670) i wysoki impact na poziomie 93 618 955. Na miejscu 2.  uplasował się Adamed, z najwyższym poziomem indeksu sentymentu – 3,60. Siłę tej marki oszacowano na 78 461 pkt. Trzecią lokatę uzyskało GSK z wynikiem 76 918 pkt. Do top 5 wszedł także Biofarm, uzyskując 55 331 pkt. i Aflofarm  - 53 820 pkt.

Do top 10 sektora weszły także marki: Bayer (52 674 pkt.), Polfarmex (51 575 pkt.), Mabion (40 385 pkt.), Celon Pharma (36 868 pkt.) oraz Polfa, uzyskując siłę marki na poziomie 28 096 pkt.

Pierwsze miejsce Polpharmy to przede wszystkim efekt bardzo dużej liczby informacji o sponsorowanym przez koncern klubie koszykarskim Polpharma Starogard Gdański. Firma otrzymała również tytuł Pomorskiego Pracodawcy Roku 2018 w kategorii dużych przedsiębiorstw i została wyróżniona przez „Politykę” złotym listkiem CSR oraz liderem  Rankingu Odpowiedzialnych Firm opublikowanym przez „Dziennik Gazetę Prawną”. Adamed zawdzięcza drugie miejsce przede wszystkim nakładom na innowacje. Firma w rankingu innowacyjności „Rzeczpospolitej” znalazła się w gronie dziesięciu najlepszych polskich firm. O koncernie GSK media pisały bardzo często w kontekście raportu „Wpływ 20 lat inwestycji GSK w Polsce na rozwój społeczno-gospodarczy kraju”.

Cieniem na doniesieniach dotyczących branży farmaceutycznej kładł się problem nielegalnego wywozu leków z kraju i ich braki w aptekach. Temat ten mocno angażował media oraz wywoływał silne emocje internautów.

O branży farmaceutycznej najczęściej pisały „Rzeczpospolita”, „Głos Wielkopolski” oraz ”Dziennik Gazeta Prawna”. Wśród portali internetowych najbardziej aktywne były Biznes.pap.pl, Sportowefakty.wp.pl i Pl.investing.com. W mediach społecznościowych zdecydowaną przewagę nad pozostałymi źródłami miał Facebook.

Press

(CP, 07.11.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.