TVN podczas Top of the Top Sopot Festival 2024 liderem oglądalności
TVN był krytykowany w szczególności za środowy koncert, który został odebrany jako nachalna i nieudolna promocja stacji i jej gwiazd (fot. materiały prasowe)
Top of the Top Sopot Festival 2024 oglądało w TVN średnio 1,44 mln widzów – o 237 tys. więcej, niż przed rokiem. Impreza TVN zgromadziła mniej widzów niż trzydniowy 61. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu w TVP 1 (1,63 mln), ale więcej od dwudniowego Polsat Hit Festiwal (1,14 mln widzów).
TVN pokazywał sopocki festiwal wieczorami od 19 do 22 sierpnia. Na stację spadła w tym roku lawina krytyki.
Czytaj też: Były wicedyrektor TAI Marcin Tulicki w zespole Fratrii. Został szefem "Wiadomości"
Pierwszego dnia odbył się koncert "Gorączka sobotniej nocy", który przyciągnął do TVN średnio 1,4 mln widzów, co przełożyło się na 14,69 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (13,72 proc. w 16-49 i 14,47 proc. w 20-54).
Drugi dzień, czyli koncert "Cudowne lata '90" i konkurs o Bursztynowego Słowika, zgromadził 1,39 mln widzów przy 14,43 proc. udziału w grupie ogólnej (15,72 proc. w 16-49 i 15,25 proc. w 20-54).
Najwięcej widzów – tak jak przed rokiem – wybrało trzeci dzień festiwalu, czyli koncert "Muzyka to coś, co nas łączy" z udziałem gwiazd TVN. Tego dnia festiwal oglądało 1,55 mln widzów, co dało 15,91 proc. udziału w rynku (16,13 proc. w 16-49 i 17,24 proc. w 20-54).
Ostatni dzień festiwalu – koncerty "Legendy polskiej muzyki", "30-lecie płyty »Sen« Edyty Bartosiewicz" i "Legendy polskiego hip-hopu" – miał 1,42 mln widzów i 14,47 proc. udziału w rynku (16,19 proc. w 16-49 i 15,72 proc. w 20-54).
Czytaj też: Nie będzie w tym roku Nagrody Radia Zet im. Andrzeja Woyciechowskiego. Gala przeniesiona
TVN, pokazując Top of the Top Sopot Festival 2024, notował średnio 14,89 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej. W grupie 16-49 udział stacji wyniósł 15,44 proc., a w 20-54 – 15,68 proc.
W paśmie, w którym transmitowany był festiwal, TVN był liderem oglądalności – zarówno w 4+, jak i w grupach 16-49 i 20-54. Impreza, tak jak w poprzednich latach, odbyła się poza premierowym sezonem telewizyjnym.
W 4+ TVN miał 14,27 proc., podczas gdy TVP 1 – 6,49 proc., Polsat – 4,01 proc., a TVP 2 – 3,67 proc. W 16-49 TVN zdobył 14,9 proc. (Polsat – 5,43 proc., TV Puls – 4,25 proc., TVP 1 – 3,95 proc.). Z kolei w 20-54 uzyskał 15,07 proc.
Czytaj też: Agnieszka Kamińska, była prezeska Polskiego Radia, szefową Centralnego Przystanku Historia IPN
W 2023 roku Top of the Top Sopot Festival zgromadził w TVN średnio 1,21 mln widzów.
Z kolei w tym roku 61. Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu (31 maja – 2 czerwca) oglądało w TVP 1 średnio 1,63 mln widzów. Polsat Hit Festiwal w Sopocie (24-25 maja 2024 roku) miał w Polsacie 1,14 mln widzów.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Panie artysto, tu podpisik. Jak wielkie firmy wykupują prawa do utworów wielkich artystów
(KOZ, 26.08.2024)