Prawie 12 mln zł ekwiwalentu reklamowego wpisów o Noblu dla Tokarczuk
Nagroda dla Olgi Tokarczuk to pierwszy literacki Nobel dla Polaka od 23 la (fot. Borys Nieśpielak/DeFacto - Wikipedia)
Instytut Monitorowania Mediów policzył, że w ciągu 24 godzin od ogłoszenia Nagrody Nobla dla Olgi Tokarczuk wzmianki o laureatce pojawiły się w polskim internecie ponad 35,8 tys. razy.
Według IMM łączny zasięg wszystkich postów i publikacji wyniósł 94,1 mln. 93,3 proc. tych treści pojawiło się w mediach społecznościowych. Na Facebooku było po 24 godzinach 8,4 tys. wzmianek o Oldze Tokarczuk w postaci postów i komentarzy, ale liderem pod tym względem okazał się Twitter, gdzie opublikowano 24,1 tys.postów poświęconych pisarce.
Najczęściej udostępnianym wpisem na Twitterze był ten z oficjalnego konta @NobelPrize (fot. materiały prasowe)
Najczęściej udostępnianym był ten informujący o Noblu dla Polki wysłany z oficjalnego konta @NobelPrize.
A brand-new Nobel Prize Lesson for teachers on the #NobelPrize in Literature 2018 and 2019 has just been released.
— The Nobel Prize (@NobelPrize) October 11, 2019
Find the lesson “Olga Tokarczuk and Peter Handke":https://t.co/QPP0FLQHzG
Łącznie najwięcej interakcji zebrał zaś poświęcony autorce wpis Macieja Stuhra: 18 tys. polubień, 1,5 tys. udostępnień i blisko 600 komentarzy.
Jak policzył Instytut, łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły internetowe o Tokarczuk wyniósł 11,9 mln zł.
⇒ Przeczytaj też: Olga Tokarczuk nie chce podzielić losu Szymborskiej
(MNI, 14.10.2019)