Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 27, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK sprawdza agencje mediowe

UOKiK pyta agencje mediowe o ich współpracę z mediami (fot. Pixabay.com)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie wyjaśniające w sprawie agencji mediowych i ich współpracy z mediami.

Jak ustalił "Presserwis", UOKiK rozesłał do agencji mediowych pismo, w którym pyta je o współpracę z mediami. Urząd zainteresowany jest kwestią wynagradzania agencji mediowych i rabatów skumulowanych, które otrzymują agencje od mediów.

Czy postępowanie UOKiK dotyczy progresywnych rabatów od obrotów, zwanych kick backami? - W postępowaniu wyjaśniającym nie ma dookreślonych tematów, którymi się zajmujemy. Sprawdzamy po prostu zasady współpracy – mówi Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa UOKiK.

Stosowanie kick backów wzbudza kontrowersje, niemniej zjawisko to jest powszechnie praktykowane. Polega to na tym, że agencje mediowe deklarują wielkość budżetów, jakie zamierzają w danym medium zostawić, a w zamian oczekują od medium propozycji wynagrodzenia za zleconą reklamę. - Od dwóch lat pracujemy nad tym problemem z klientami i mediami w ramach Białej księgi – mówi Jakub Bierzyński, prezes Grupy OMD. Nie ma on jednak zastrzeżeń do kick backów, a do ewentualnych niejawnych działań. - Jeżeli klienci chcą w ten sposób wynagradzać dom mediowy, to dlaczego mają tego nie robić. Przecież jest to wyłącznie sprawa umowna między klientem a agencją. Dopóki wszyscy wiedzą, jak działa ten mechanizm i jakie pieniądze są w grze, rynek jest transparentny – uważa Bierzyński. - Na pewno Stowarzyszenie Agencji Reklamowych wyśle do UOKiK Białą księgę, co powinno rozwiać wszelkie wątpliwości – dodaje Jakub Bierzyński.

(IKO, 27.08.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.