NBA i Tencent odnowiły pięcioletnią umowę o współpracy
Tencent jest strategicznym partnerem NBA od 2009 roku (fot. Pixabay.com)
Amerykańska liga koszykarska NBA przedłużyła o kolejnych pięć lat umowę z z chińskim holdingiem technologicznym Tencent.
Jako wyłączny i oficjalny partner internetowy NBA w Chinach, Tencent ma być odpowiedzialny m.in. za obsługę wszystkich transmisji online rozgrywek NBA w ciągu najbliższych pięciu sezonów, do 2024-25 włącznie. Tencent jest strategicznym partnerem NBA od 2009 roku. W 2015 roku zdefiniowano obecnie obowiązujące zasady współpracy między stronami.
Dzięki transmisjom na platformach Tencentu, takich jak: QQ.com, Tencent Sports, Tencent News, Tencent Video, QQ, Weixin i Weshi, zainteresowani koszykówką w Chinach będą mieć dostęp do transmisji online rozgrywek jednej z czterech największych północnoamerykańskich zawodowych lig sportowych i do materiałów archiwalnych NBA.
Ocenia się, że liczba chińskich kibiców, którzy śledzili mecze koszykówki w sezonie 2014-15 wyniosła 490 mln. To trzy razy więcej niż w 2009 roku. Tencent zapowiada dalszą współpracę z NBA w sferze aplikacji interaktywnych. Już wkrótce ma wystartować chińska aplikacja NBA dla smartfonów oraz chiński program lojalnościowy.
(MJS, 14.08.2019)