Zarząd WP nie widzi przełomu na rynku reklamy  |  Nowa stacja wPolsce24 uderzy głównie w Republikę  |  Radio 357 z nową audycją  |  Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zarząd WP nie widzi przełomu na rynku reklamy  |  Nowa stacja wPolsce24 uderzy głównie w Republikę  |  Radio 357 z nową audycją  |  Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zarząd WP nie widzi przełomu na rynku reklamy  |  Nowa stacja wPolsce24 uderzy głównie w Republikę  |  Radio 357 z nową audycją  |  Polska Agencja Prasowa stawia na wideo  |  Serial "Uroczysko" z Antonim Królikowskim w TV 4  |  Spółka produkująca paradokumenty ze stratą  |  Oglądalność 25. Mazurskiej Nocy Kabaretowej w TV Puls  |  Wydawnictwo Arbitror Marcina Celińskiego zwiększyło przychody  |  Kanał Kabaret TV od WP także w ofercie Orange Polska  |  Pierwsza edycja Acces Info Impact Award  |  Narodowe Centrum Badań i Rozwoju poszukuje agencji  |  McCann Poland pomoże  |  Effective Media Solutions wypromuje program  |  Head of sales w Grupie Eura7  |  Warner Bros. Discovery wyznacza CEO w Australii i Nowej Zelandii  |  Apple zmieni dyrektora finansowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dużo i pochlebnie o PiS w „Wiadomościach” TVP w trakcie kampanii wyborczej

Pełne podsumowanie monitoringu „Wiadomości” TVP będzie opublikowane po wyborach do PE (fot. materiały prasowe)

Propisowska propaganda zdominowała materiały „Wiadomości” TVP w przedostatnim tygodniu kampanii przed wyborami do europarlamentu - wynika z monitoringu prowadzonego przez Towarzystwo Dziennikarskie we współpracy z Fundacją Batorego.

Od piątku 10 maja dwie osoby z TD monitorują każde wydanie „Wiadomości” TVP. Z podsumowania pierwszej części analizy wynika, że z wyemitowanych w ciągu siedmiu dni 76 materiałów aż w 52 pojawiły się tematy wyborcze lub kandydaci do PE. W pięciu z siedmiu wydań co najmniej połowa czasu ich trwania była poświęcona PiS, a materiały te zawierały tylko pozytywne opinie o partii rządzącej. W 12 materiałach pojawiły się wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego. Koalicja Europejska była przez tydzień regularnie prezentowana w „Wiadomościach”, ale wyłącznie w negatywnym kontekście. Na temat pozostałych ugrupowań pojawiły się jedynie wzmianki.

Press

W pięciu z siedmiu wydań "Wiadomości" TVP co najmniej połowa czasu ich trwania była poświęcona PiS (fot. materiały TD)

- Monitoring „Wiadomości” robiliśmy już jesienią przy okazji wyborów samorządowych. Różnica polega na tym, że wówczas pojawiał się choćby przegląd kandydatów, nie tylko z PiS, ale też PO i innych ugrupowań. TVP była stronnicza, ale nie była aż tak propagandowa. Dlatego chcemy zwrócić uwagę, na co idą pieniądze z abonamentu i naszych podatków - podkreśla Andrzej Krajewski z TD.

Pełne podsumowanie monitoringu „Wiadomości” TVP będzie opublikowane po wyborach do PE, które odbędą się 26 maja.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(PAZ, 20.05.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.