Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Przestępcy próbują wyłudzać dane od wydawców  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: na weekend

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 10, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix straci cenne licencje

Netflix stopniowo będzie dążyć do uniezależnienia się od treści producentów z zewnątrz (fot. Thibault Penin/ Unsplash)

Na Netfliksie widzowie chętniej niż nowe, autorskie produkcje platformy oglądają powtórki znanych seriali i filmów od zewnętrznych wytwórni. Wkrótce właściciele licencji będą chcieli całkowicie przenieść je na własne platformy streamingowe. Zdaniem ekspertów taki ruch uderzy w Netfliksa, ale jedynie krótkoterminowo.

Opierając się na danych firmy Nielsen, dziennik „The Wall Street Journal” zwrócił uwagę, że choć Netflix mocno inwestuje w produkcję i promocję autorskich treści (np. „Stranger Things” i „The Crown”), to jednak 72 proc. czasu widzowie ze Stanów Zjednoczonych spędzają na oglądaniu powtórek np. „Przyjaciół", „The Office” czy „Grey's Anatomy”. Osiem na dziesięć najchętniej oglądanych programów na Netfliksie pochodzi od Walt Disney, WarnerMedia oraz NBCUniversal (np. dystrybutorem "Przyjaciół" jest Warner).

To właśnie te trzy studia zapowiedziały uruchomienie własnych platform streamingowych. Według „WSJ” cała trójka najpewniej będzie chciała przenieść swoje treści z Netfliksa na nowe platformy.

Jako przykład dziennik podaje Disneya. Należące do niego Marvel Studio wyprodukowało dla Netfliksa seriale „Daredevil” i „Jessica Jones”, które zdjęto z platformy po kilku sezonach. Obecnie Marvel Studio jest skupione na tworzeniu programów dla powstającej platformy Disney+. Według źródeł „WSJ” w NBC trwają wewnętrzne rozmowy na temat usunięcia z Netfliksa serialu „The Office” po wygaśnięciu umowy licencyjnej w 2021 roku.

Netflix straci atrakcyjne licencje

Czy odebranie znanych seriali i filmów przez zewnętrzne studia zaszkodzi Netfliksowi? Zdaniem Przemysława Pająka, redaktora naczelnego Spidersweb.pl - tak, ale nie spowoduje to dużego odpływu subskrybentów. - Oczywiście, to może mieć niewielki negatywny wpływ na Netfliksa, ale myślę, że raczej zwiększy wartość całego rynku streamingowego. Jeśli Disney, największa platforma rozrywkowa, wchodzi na ten rynek, to znaczy, że streaming staje się dominującą platformą wydawania wielkich dzieł kultury masowej. To potwierdza, że droga, którą obrał Netflix kilkanaście lat temu, jest po prostu dobra – uważa Pająk.

Michał Kozicki, były prezes HBO Polska, uważa, że przeniesienie licencji starszych seriali na platformy pierwotnych właścicieli wpłynie na strategię Netfliksa. Netflix płacił za licencję „Przyjaciół” 100 mln dol. i zdaniem Kozickiego te pieniądze może przeznaczyć na produkcję własnych treści.

Z drugiej strony stworzenie takiej struktury, która będzie produkowała wysokiej jakości treści, wymaga czasu. I to, zdaniem Kozickiego, będzie dla Netfliksa największym wyzwaniem. - Trzeba zgromadzić scenariusze, ekipę filmową. A mówimy o sytuacji, w której Netflix jest prawdziwą globalną platformą, która produkuje filmy i seriale na całym świecie – twierdzi Kozicki.

Netflix blisko 150 mln subskrybentów

Przychody Netfliksa w pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 22,2 proc. w ujęciu rok do roku, do 4,52 mld dol., a zysk netto wzrósł o 18,6 proc., do 344 mln dol. Wyniki Netfliksa były lepsze od oczekiwań analityków rynkowych.

Spółka utrzymała również skalę wzrostu liczby subskrybentów. Na koniec marca miała ich 148,86 mln.

 

(PD, 10.05.2019)

Pozostałe tematy weekendowe

Biuro podróży Weszło
Avengersi zatopili "Titanica"
Film Sekielskiego ujawnia nowe fakty o pedofilii w Kościele
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.