Nielsen za badanie oglądalności chce od TVP 9,32 mln zł
Poprzednia, czteroletnia umowa TVP z Nielsenem opiewała na 36,9 mln zł (fot. Pinho/ Unsplash)
Nielsen Audience Measurement za roczne dostarczanie danych telemetrycznych chce od Telewizji Polskiej 9,32 mln zł brutto.
W środę minął termin składania ofert w drugim przetargu TVP na badania oglądalności. Ofertę jako jedyny złożył Nielsen, który w pierwszym postępowaniu nie wziął udziału. "Warunki umieszczone przez TVP w nowej dokumentacji przetargowej zmieniły się w porównaniu do procesu ogłoszonego przez nadawcę publicznego w lutym tego roku i są zgodne z praktyką oraz standardami rynkowymi" - oświadczył Nielsen.
TVP szukała firmy, która będzie badać jej oglądalność przez 12 miesięcy. Wykonawca ma pobierać dane z co najmniej 2350 mierników zainstalowanych w przynajmniej 1750 gospodarstwach domowych. TVP chce otrzymywać dane z co najmniej 157 stacji minuta po minucie.
Poprzednia, czteroletnia umowa TVP z Nielsenem opiewała na 36,9 mln zł i obowiązuje do 9 kwietnia. Jej roczny koszt wynosił 9,22 mln zł.
(KOZ, 04.04.2019)