Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poczta Polska się wycofuje. Ruch liczy na Orlen

PKN Orlen proces due dilligence powinien zakończyć w ciągu kilku dni (fot. materiały prasowe)

Poczta Polska zakończyła proces badań due dilligence Ruchu i wycofała się z udziału w dalszych etapach postępowania – informuje Ruch. Dystrybutor liczy, że całość przedsiębiorstwa kupi PKN Orlen.

Poczta Polska i PKN Orlen deklarowały pomoc w ratowaniu tonącego w długach Ruchu. Zaznaczały jednak, że skalę zaangażowania doprecyzują po przeprowadzeniu odpowiednich analiz.

– Poczta Polska prowadziła due dilligence własnymi zasobami. Trwa proces prowadzony przez doradców PKN Orlen. Spodziewamy się złożenia oferty ze strony PKN Orlen na całość przedsiębiorstwa. Poczta Polska wycofała się z udziału w dalszych etapach postępowania – informuje nas Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruchu. Dodaje, że wycofanie poczty nie wpływa na proces restrukturyzacji spółki. – Przebiega zgodnie z harmonogramem, ciągle jest drugi potencjalny inwestor – mówi.

Poczta Polska podaje, że jest zainteresowana rozmowami z PKN Orlen jako potencjalnym nabywcą Ruchu. – Ewentualna decyzja w sprawie zaangażowania Poczty Polskiej w ogólnopolski kolportaż prasy powinna być uzależniona od uzyskania przez spółkę zewnętrznego finansowania deficytowego obszaru działalności spółki Ruch SA – informuje Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej. Zaznacza, że własne środki spółka chce przeznaczać na inwestycje, które są potrzebne w infrastrukturze pocztowej.

PKN Orlen nie odpowiada na pytanie, czy złoży Ruchowi ofertę dotyczącą całości przedsiębiorstwa. – Czekamy na due dilligence. Patrzymy na ten projekt biznesowo. Widzimy pewne punkty, które świetnie wpisują się w działalność PKN Orlen, ale żeby podjąć decyzję biznesową, musimy mieć podstawy, analizy i rekomendacje – mówi Joanna Zakrzewska, rzeczniczka koncernu. Proces due dilligence Orlen ma zakończyć w ciągu kilku dni.

– Nie mam wątpliwości, że przy pełnym zaangażowaniu ze strony Orlenu i wagi, jaką przywiązuje do tej kwestii prezes Daniel Obajtek, sprawy potoczą się szybko i we właściwym kierunku – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" i prezes Izby Wydawców Prasy. Zaznacza, że paradoksalnie, wskutek wycofania się Poczty Polskiej z dalszego postępowania, ścieżka przemian Ruchu byłaby prostsza.

Ruch przechodzi proces restrukturyzacji. Plan naprawy zakłada wydzielenie dwóch zorganizowanych części przedsiębiorstwa (detalicznej i kolportażowej) w celu ich sprzedaży na rzecz inwestorów. Transakcja powinna nastąpić najpóźniej do końca czerwca. – Z pewnością inwestora poznamy wcześniej – mówi rzecznik Ruchu Wojciech Paczyński.

(KW, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.