Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Kolejna zmiana w biurze programowym TVP  |  Ministerstwo Cyfryzacji szuka agencji  |  Siódma edycja "The Voice Senior" w TVP 2  |  Data premiery i pasmo programu dokumentalnego "Tajemnice kultowych seriali"  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Oprawa "Interwencji" w Polsacie  |  Program dla seniorów w TVP Info zmieni formułę  |  Talk show "Mówię Wam" TVN Siedem  |  Widownia serialu "Zajazd. Będzie się działo" w Stopklatce  |  Kanał Dolce Vita TV  |  Grupa Polsat-Interia przed RAS Polska  |  "Forbes" i "My Company Polska" poprawiły sprzedaż  |  Althermedia przeprowadzi kampanię  |  Marka Hortex na TikToku  |  Ferrero Rocher przedłuża współpracę  |  Świąteczna kampania Grześków  |  Channel 4 ma kandydatów na nowego prezesa  |  W 2025 roku największym wrogiem dziennikarzy była armia Izraela  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 08, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poczta Polska się wycofuje. Ruch liczy na Orlen

PKN Orlen proces due dilligence powinien zakończyć w ciągu kilku dni (fot. materiały prasowe)

Poczta Polska zakończyła proces badań due dilligence Ruchu i wycofała się z udziału w dalszych etapach postępowania – informuje Ruch. Dystrybutor liczy, że całość przedsiębiorstwa kupi PKN Orlen.

Poczta Polska i PKN Orlen deklarowały pomoc w ratowaniu tonącego w długach Ruchu. Zaznaczały jednak, że skalę zaangażowania doprecyzują po przeprowadzeniu odpowiednich analiz.

– Poczta Polska prowadziła due dilligence własnymi zasobami. Trwa proces prowadzony przez doradców PKN Orlen. Spodziewamy się złożenia oferty ze strony PKN Orlen na całość przedsiębiorstwa. Poczta Polska wycofała się z udziału w dalszych etapach postępowania – informuje nas Wojciech Paczyński, rzecznik prasowy Ruchu. Dodaje, że wycofanie poczty nie wpływa na proces restrukturyzacji spółki. – Przebiega zgodnie z harmonogramem, ciągle jest drugi potencjalny inwestor – mówi.

Poczta Polska podaje, że jest zainteresowana rozmowami z PKN Orlen jako potencjalnym nabywcą Ruchu. – Ewentualna decyzja w sprawie zaangażowania Poczty Polskiej w ogólnopolski kolportaż prasy powinna być uzależniona od uzyskania przez spółkę zewnętrznego finansowania deficytowego obszaru działalności spółki Ruch SA – informuje Justyna Siwek, rzeczniczka Poczty Polskiej. Zaznacza, że własne środki spółka chce przeznaczać na inwestycje, które są potrzebne w infrastrukturze pocztowej.

PKN Orlen nie odpowiada na pytanie, czy złoży Ruchowi ofertę dotyczącą całości przedsiębiorstwa. – Czekamy na due dilligence. Patrzymy na ten projekt biznesowo. Widzimy pewne punkty, które świetnie wpisują się w działalność PKN Orlen, ale żeby podjąć decyzję biznesową, musimy mieć podstawy, analizy i rekomendacje – mówi Joanna Zakrzewska, rzeczniczka koncernu. Proces due dilligence Orlen ma zakończyć w ciągu kilku dni.

– Nie mam wątpliwości, że przy pełnym zaangażowaniu ze strony Orlenu i wagi, jaką przywiązuje do tej kwestii prezes Daniel Obajtek, sprawy potoczą się szybko i we właściwym kierunku – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej" i prezes Izby Wydawców Prasy. Zaznacza, że paradoksalnie, wskutek wycofania się Poczty Polskiej z dalszego postępowania, ścieżka przemian Ruchu byłaby prostsza.

Ruch przechodzi proces restrukturyzacji. Plan naprawy zakłada wydzielenie dwóch zorganizowanych części przedsiębiorstwa (detalicznej i kolportażowej) w celu ich sprzedaży na rzecz inwestorów. Transakcja powinna nastąpić najpóźniej do końca czerwca. – Z pewnością inwestora poznamy wcześniej – mówi rzecznik Ruchu Wojciech Paczyński.

(KW, 08.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.