Orlen podpisał umowy na dostawę prasy z Ruchem i Garmondem
Współpraca PKN Orlen z Kolporterem zakończyła się 31 stycznia (fot. materiały prasowe PKN Orlen)
Ruch i Garmond dostarczają prasę do stacji PKN Orlen. Koncern informuje, że rozwiązał umowę z Kolporterem.
Jak informuje "Presserwis" rzeczniczka Orlenu Joanna Zakrzewska, przetarg został przeprowadzony w ubiegłym roku, trwał od maja do sierpnia. – Firma Kolporter nie uzyskała wystarczającej liczby punktów i zakończyliśmy współpracę z zachowaniem odpowiedniego terminu wypowiedzenia – stwierdza. Dodaje, że podpisane zostały nowe umowy na dostawę prasy – z Ruchem i Garmondem. Nie precyzuje jednak, na jakich warunkach.
Rzecznik Kolportera Dariusz Materek potwierdził jedynie, że Orlen zakończył współpracę z dystrybutorem i podał, że rozwiązanie umowy odbyło się zgodnie z jej przepisami. W sprawie pozostałych pytań skierował nas do przedstawicieli koncernu.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy w Polsce. Jego udział w rynku wynosi 51,9 proc. Do Ruchu należy 29,9 proc., a do Garmondu – 13,1 proc.
Ruch ma wielomilionowe długi wobec wydawców prasy, przechodzi proces restrukturyzacji. PKN Orlen to jeden z potencjalnych inwestorów. Spółka przygotowuje się do przeprowadzenia badania due dilligence, po którym ma podjąć ostateczne decyzje.
Joanna Zakrzewska pytana, czy wybór Ruchu na jednego z dostawców prasy wiąże się z tym procesem – zaprzecza. Argumentuje, że przetarg w tej sprawie był rozpisany kilka miesięcy wcześniej.
W piątek do sądu został przekazany plan restrukturyzacji Ruchu. Zakłada on m.in. wydzielenie dwóch oddzielnych części przedsiębiorstwa w celu ich sprzedaży. Pierwsza z nich to segment detaliczny, czyli działalność handlowa prowadzona w sieci kiosków własnych. Według informacji "Pulsu Biznesu" została ona wyceniona na około 80 mln zł. Druga część to segment kolportażowy obejmujący m.in. kolportaż prasy, obsługę logistyczną "Paczki w RUCHu" oraz dostawy prenumerat. Jak podaje "PB", ma on wartość ujemną i ma być sprzedany za symboliczną złotówkę.
Plan restrukturyzacji zakłada też, że Ruch znajdzie nowych inwestorów najpóźniej do końca czerwca.
(KW, 05.02.2019)