Wirtualna Polska namawia użytkowników do walki z hejtem
Wirtualna Polska zachęca czytelników do zgłaszania moderatorom wulgarnych i agresywnych komentarzy pod artykułami. To kolejny wydawca, który reaguje na nienawistne wpisy.
W połowie stycznia informowaliśmy, że portal Interia.pl (Bauer Media) zablokował do odwołania możliwość komentowania artykułów w serwisie Fakty.interia.pl. WP informowała nas wówczas, że w ciągu doby od zabójstwa prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza w serwisach portalu pojawiło się 300 tys. komentarzy, z czego usuniętych zostało ponad 100 tys.
Ramka z taką treścią pojawia się w sekcjach komentarzy m.in. w serwisach Wiadomości i Opinii (screen: Wp.pl)
Tomasz Machała, wiceprezes ds. produktu wydawniczego WP, w komentarzu zamieszczonym w serwisie Opinie.wp.pl podał, że miesięcznie portal notuje prawie 2 mln komentarzy. Zaapelował do użytkowników o pomoc w zgłaszaniu do działu moderacji agresywnych i wulgarnych wpisów. Podkreślił również, że WP jest zobowiązana do zgłaszania treści, które mogą stanowić naruszenie prawa, oraz do pomocy organom ścigania w dotarciu do autorów takich wpisów.
– Wyobrażamy sobie, że społeczna moderacja ma często pozytywny skutek. Ludzie przywiązują większą uwagę, jeśli widzą, że ich praca przynosi skutek. Taka społeczna kontrola treści między użytkownikami jest jednym z elementów poprawy jakości – mówi rzecznik WP Michał Siegieda. Pytany, czy WP zastanawiała się nad wyłączeniem komentarzy w niektórych serwisach, jak to zrobiła Interia.pl, a w ubiegłym roku także Onet.pl, odpowiedział: – Nie myślimy o tym. Jasno mówimy, że zależy nam na tym, żeby WP była miejscem wymiany opinii.
(PD, 05.02.2019)