Paweł Stremski odchodzi z Agory
Paweł Stremski związany jest z Gazeta.pl od 2001 roku (screen YouTube.com/Presserwis)
Z Agory po 17 latach odchodzi Paweł Stremski, dyrektor wydawniczy i programowy portalu Gazeta.pl.
"Aż dziwnie to się pisze, ale z końcem lutego, po ponad 17 latach, odchodzę z Gazeta.pl. I to było MEGA 17 lat" - napisał w piątek na Facebooku Paweł Stremski.
Stremski rozstaje się z Gazeta.pl z końcem lutego. Jego obowiązki tymczasowo przejmie dyrektor zarządzający Gazeta.pl Marcin Gadziński.
- To było 17 lat budowania najciekawszego portalu w Polsce i osiągnąłem wszystko, co mogłem zawodowo osiągnąć w Gazeta.pl – mówi „Presserwisowi”. O dalszych planach zawodowych nie informuje.
Paweł Stremski związany jest z Gazeta.pl od 2001 roku. Do 2012 roku pełnił kolejno funkcje: redaktora, szefa serwisów kulturalnych, szefa Wiadomości.gazeta.pl oraz szefa newsroomu Gazeta.pl i Tokfm.pl. Następnie na stanowisku dyrektora portalu Gazeta.pl odpowiadał za wszystkie obszary treści i produkcję wideo. W 2013 roku został także dyrektorem programowym. Przed przejściem do Agory przez dwa lata pracował jako dziennikarz serwisu internetowego Radia Zet.
To kolejna duża zmiana, do jakiej doszło w Gazeta.pl w tym roku. Na początku roku Marcin Gadziński, który od 2013 roku był dyrektorem i wydawcą Sport.pl, został dyrektorem zarządzającym Gazeta.pl. Od marca szefem strony głównej jest Mateusz Aleksandrowicz (wcześniej pracował jako dyrektor rozwoju Sport.pl) - zastąpił na tym stanowisku Martę Pawłowską, która przeszła do Onet.pl.
W październiku Gazeta.pl powiększyła newsroom, na czele którego stanął były redaktor naczelny Sport.pl Bartosz Raj (jego dotychczasowe stanowisko zajął Paweł Wilkowicz). Dotychczasowy szef newsroomu Michał Fal został sekretarzem redakcji Gazeta.pl. Z kolei we wrześniu zawieszono dział Opinie, który stworzył Grzegorz Sroczyński. Powodem miały być napięcia, jakie serwis generował w relacjach z "Gazetą Wyborczą".
Według danych Gemius/PBI, serwisy i aplikacje Grupy Gazeta.pl odwiedziło w październiku 17,24 mln użytkowników (wzrost o 765,60 tys. w porównaniu z wrześniem). (PD)
(KOZ, 07.12.2018)