Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 30, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marquard ma nowego prezesa i zamyka dwa tytuły

Marquard Media Polska zamyka "Hot Modę" i "Shape" oraz restrukturyzuje firmę (fot. okładki)

Marquard Media Polska poinformował, że wprowadza nowy model operacyjny, zmieniając się w "platformę nowych mediów". Na czele wydawnictwa stanął Bijan Khezri, który likwiduje nierentowne tytuły. Zdaniem ekspertów wydawnictwo poszukuje sposobu, aby utrzymać się na rynku.

Marquard Media Polska ogłosił, że prezesem zarządu został Bijan Khezri (nadal będzie pełnił funkcję CEO Grupy Marquard Media). Zastąpił na stanowisku Zsuzsannę Ohidi, która była prezesem od lipca 2017 roku. Po zmianach Ohidi pozostaje w strukturach firmy w roli doradcy strategicznego. Z kolei Andrzej Fudała, w randze wiceprezesa zarządu (COO oraz CFO), odpowiada za całościowe zarządzanie operacyjne w Polsce oraz implementację obranej strategii.

W komunikacie prasowym Bijan Khezri podkreślił: "Przeprowadzane przez nas zmiany mają na celu skrócenie dystansu między mediami a odbiorcą. Są odpowiedzią na trendy, które dawno pojawiły się na świecie, a ich implementacja w Polsce była kwestią czasu. To odejście od tradycyjnego postrzegania mediów jako podmiotów wydających prasę i tworzących serwisy internetowe na rzecz modelu koncentrującego swoje działania na budowaniu nowych mediów w oparciu o mikrospołeczności i ich zaangażowanie".

Wydawca zmniejszył portfolio i zdecydował, że nie będzie wydawał tytułów "Hot Moda" i "Shape". Ostatnie wydania zaplanowane są odpowiednio na wrzesień i październik.

Wydawca zapowiedział "tworzenie angażujących treści oraz precyzyjne dotarcie do grup docelowych", które ma być "odpowiedzią na potrzeby marketerów, którzy coraz mocniej stawiają na optymalizację swoich budżetów".

Marquard Media Polska chce skupić się na trzech segmentach: Men ("Playboy", "CKM", "Esquire"), Women ("Harper’s Bazaar", "Cosmopolitan", "Joy"), Celebrity & Lifestyle (Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl).

Obecne portfolio obejmuje sześć tytułów prasowych: "Harper's Bazaar", "Esquire", "Playboy", "Cosmopolitan", "CKM", "Joy" oraz dziewięć serwisów internetowych: Harpersbazaar.pl, Esquire.pl, Playboy.pl, Cosmopolitan.pl, Ckm.pl, Joy.pl, Kozaczek.pl, Papilot.pl oraz Zeberka.pl.

Zmiany nie zaskakują ekspertów. - Marquard poszukuje oszczędności i zamyka tytuły, które nie przynoszą mu zysków. "Shape" zawsze był magazynem niszowym i inwestycje reklamowe nie były tam wysokie. Jego zamkniecie nieco zaskakuje, ponieważ tematyka fitness jest teraz trendy. Z kolei "Hot Moda" została przejęta od Edipresse i pasowała do portfolio Marquarda, więc zamknięcie obu tytułów świadczy o tym, w jakich tarapatach jest prasa - mówi Dariusz Sachajko, niezależny ekspert mediowy. Jego zdaniem zamknięcie tych tytułów nie powinno być jednak dużą stratą dla wydawcy w kontekście całego portfolio.

- Marquard koncentruje się teraz na tytułach z wyższej półki, tym chce wyróżniać się na rynku - mówi Sachajko. Jego zdaniem kolejne zmiany na wysokich stanowiskach w firmie, zarówno w zarządzie, jak i w biurze reklamy w tak krótkim czasie świadczą o tym, że wydawnictwo poszukuje sposobu, aby utrzymać się na rynku. Na pytanie, czy to krok do sprzedaży Marquarda, Sachajko odpowiada, że fuzje na rynku wydawniczym są nieuniknione ze względu na kondycję całego segmentu.

Z kolei Ewa Redel-Bydłowska, była członkini zarządu Edipresse Polska, uważa, że zmiany w Marquardzie odzwierciedlają światowe trendy. - Wydawcy rezygnują ze słabych tytułów, a zostawiają tylko silne brandy. To słuszna decyzja. Lepiej skupić się na inwestowaniu w rentowne tytuły – mówi.

Z tą opinią zgadza się też Maciej Niepsuj, buying director MullenLowe MediaHub: - Biznesowo to zrozumiałe posunięcie, choć wizerunkowo nigdy dobrze nie wygląda, gdy wydawca zamyka tytuły, a nie wydaje nowych.

W 2017 roku przychody ze sprzedaży Marquard Media Polska wyniosły 38,49 mln zł i były o 22,54 proc. niższe od uzyskanych w 2016 roku. Wydawca zamknął 2017 rok stratą netto 10,58 mln zł i rok do roku powiększył ją o 29,87 proc. (dane KRS). "Strata zostanie pokryta z zysków wygenerowanych w kolejnych latach obrotowych lub poprzez planowane w drugiej połowie roku podwyższenie kapitału własnego spółki" – napisano w sprawozdaniu zarządu.

Restrukturyzacja wydawnictwa ma doprowadzić do tego, że jego dofinansowanie przez właściciela w 2019 roku przestanie być konieczne.

Według danych ZKDP w 2017 roku "Playboy" miał średnią sprzedaż ogółem 27 235 egz. (spadek rok do roku o 8,24 proc.) a "CKM" – 19 805 egz. (spadek o 6,31 proc.). Z kolei "Cosmopolitan" - 49 953 egz. (spadek o 21,31 proc.), "Joy" - 46 956 egz. (spadek o 17,41 proc.),"Hot Moda" - 32 233 egz. (spadek o 23,60 proc.), "Harper's Bazaar" - 21 203 egz. (spadek o 12,46 proc.) oraz "Shape" - 19 215 egz. (wzrost o 16,38 proc.).

(JOK, IKO, 30.08.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.