Wydawnictwo Marquard Media Polska jesienią zostanie wystawione na sprzedaż
Marquard Media Polska wycofało się z rynku prasowego jesienią 2019 roku (fot. Piotr Molęcki/East News)
Jesienią tego roku wydawnictwo Marquard Media Polska zostanie wystawione na sprzedaż – dowiedział się "Presserwis".
10 sierpnia ukonstytuowała się rada wierzycieli, która pracuje z syndykiem nad określeniem trybu i warunków sprzedaży przedsiębiorstwa.
Czytaj też: Orlen namawia do prenumeraty swoich dzienników i nazywa je lokalnymi. Lokalni wydawcy oburzeni
– Planowana jest procedura sprzedaży w trybie konkursu ofert – mówi Aleksandra Strynkiewicz-Kondracka, syndyk prowadząca postępowanie upadłościowe. Dodaje, że do tego czasu wydawnictwo funkcjonuje na dotychczasowych zasadach. Zarząd w spółce sprawuje syndyk.
Właściciel m.in. "Playboya", "Cosmopolitan", "CKM" i "Joy"
Przypomnijmy, że Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość wydawnictwa Marquard Media Polska w kwietniu 2021 roku. W grudniu 2019 roku wydawnictwo złożyło wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed "trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości". Miesiąc wcześniej koncern zrezygnował z wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, wycofał się z organizacji eventów i zwolnił 70 proc. pracowników.
Czytaj też: Dziennikarz PAP wygrywa z agencją proces w sprawie dyscyplinarnego zwolnienia
W portfolio wydawnictwa znajdują się serwisy Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl. Marquard Media Polska na polskim rynku obecne jest od 1992 roku. Było jednym z największych polskich wydawców prasowych. W szczytowym momencie tytuły wydawane przez grupę czytało ponad 2,4 mln osób.
W różnym okresie Marquardt był właścicielem takich tytułów, jak: "Playboy", "Cosmopolitan", "CKM", "Joy", "Esquire", Harper's Bazaar", "Pani Domu", a także "Sztandar" i w latach 90. (do zamknięcia w roku 1999) i "Express Wieczorny".
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w 2019 roku (z którego końcem wydawnictwo wycofywało swoje tytuły drukowane) średnia sprzedaż ogółem "Cosmopolitan" wynosiła 27 430 egz. (o 22,7 proc. mniej, niż rok wcześniej), "Joy" – 23 362 egz. (po spadku o 29,7 proc.), a "Harper's Bazaar" – 15 567 egz. (spadek o 17,4 proc.). Z kolei wynik "Playboya" zmalał w tamtym okresie o 12,4 proc., do 20 375 egz., a "CKM" o 19,7 proc., do 13 275 egz.
Czytaj też: Tabloidowy serwis Goniec.pl zyska wizerunkowo na transferze Janusza Schwertnera z Onetu
(MZD, 25.08.2023)