Marquard Media Polska miał w 2019 roku 8,3 mln zł straty
Od września 2018 roku prezesem Marquard Media Polska jest Daniel Bijan Khezri (fot. materiały prasowe)
Wydawnictwo Marquard Media Polska zakończyło 2019 rok stratą wynoszącą 8,33 mln zł (rok wcześniej wydawca miał 665 tys. zysku netto). Przychody ze sprzedaży wyniosły 20,77 mln zł (spadek o 28,66 proc.).
Koszty działalności operacyjnej Marquard Media Polska wyniosły 27,03 mln zł (spadek o 20,65 proc.), w tym koszty wynagrodzeń 7,51 mln zł (spadek o 18,74 proc.). Spółka zatrudniała na etatach przeciętnie 62 osoby.
13 listopada 2019 roku Marquard ogłosił, że wycofuje się z rynku prasowego, zamykając magazyny: "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy". Wydawnictwo nadal działa na rynku cyfrowym - prowadzi serwisy Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl i Ckm.pl. W sprawozdaniu finansowym spółka zapowiadała, że planuje ponowne uruchomienie serwisów Supermamy.pl i Autostuff.pl.
Pod koniec listopada 2019 roku Marquard złożył wniosek o postępowanie sanacyjne, by uchronić się przed "trwałą niewypłacalnością prowadzącą do upadłości". Stronami postępowania są licencjodawcy zamkniętych tytułów prasowych i inni partnerzy biznesowi. Częścią planu restrukturyzacyjnego są propozycje układowe, przewidujące redukcję zobowiązań spółki o ponad 19 mln zł. Spółka w sprawozdaniu podała, że ma zapewnione finansowanie na wykonanie układu dzięki wsparciu jedynego udziałowca, szwajcarskiej spółki Marquard Media Group AG (zobowiązanie do udzielenia pożyczki w wysokości 500 tys. euro).
(JSX, 07.09.2020)