Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania rynku i opinii

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2017. Zobacz, który z brandów jest najbardziej medialny

(fot. "Press")

Volkswagen, PGE, TVN, Orlen, PKO Bank Polski, Plus, PZU, Biedronka, RMF FM, Coca-Cola i Polpharma to najbardziej medialne marki w swoich branżach - wynika z dziesiątej, jubileuszowej edycji rankingu Top Marka 2017.

27 października br. w w warszawskim hotelu Hilton  ogłoszono wyniki badania Top Marka. To wspólny projekt magazynu "Press" oraz agencji informacyjnej "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów", który co roku wskazuje najczęściej i najlepiej opisywane brandy w prasie, najpopularniejsze marki w internecie oraz mediach społecznościowych. Badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. pozycji. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Dziennikarze prasowi najwięcej uwagi poświęcili branży motoryzacyjnej. Liderem został Volkswagen, za nim uplasował się Mercedes. Podium zamknął Ford, pokonując Fiata i BMW. 14,8 tys. publikacji - tego wyniku osiągniętego przez zwycięzcę nie udało się pobić żadnej innej marce w rankingu. Mercedes natomiast odnotował największą liczbę publikacji pozytywnych i najmniejszą negatywnych. Volkswagen i Mercedes zachowały podobną kolejność również w internecie, a na trzecie miejsce awansowało BMW, które utrzymało pozycję lidera w mediach społecznościowych z poprzedniego roku, wyprzedzając Audi i Volkswagena.

W branży energetycznej układ miejsc na podium pozostał taki sam jak w ubiegłorocznym podsumowaniu. Zwyciężyło PGE. Marka zachowała prowadzenie również w internecie i social media. Drugie miejsce zajął Tauron Polska Energia – najbardziej pozytywny brand energetyki w prasie w tegorocznym zestawieniu, który wyprzedził Energę. W finałowej piątce znalazły się również Enea i EDF – Électricité de France. O ile w internecie układ brandów był taki sam, to w mediach społecznościowych na trzeciej pozycji znalazło się PGNiG.

Skutecznie przyciągały uwagę mediów także marki telewizyjne. Jak co roku, począwszy od pierwszej edycji raportu, w prasie zwyciężyła stacja TVN przed Polsatem, TVP 1, Polsat Sport i TVN 24. W internecie największą popularnością cieszył się kanał informacyjny TVN 24. Przywoływano go dwukrotnie częściej niż drugi TVN. Na trzecim miejscu znalazło się TVP Info, a za nim Polsat i TVP 2. Znacznie większą, bo prawie czterokrotną przewagę w liczbie publikacji TVN osiągnął nad Polsatem w mediach społecznościowych.

W rankingu marek branży bankowej niezmiennie zwyciężył PKO Bank Polski, wyprzedzając Bank Pekao oraz Bank Zachodni WBK, który tradycyjnie zdobył najwięcej punktów za wydźwięk materiałów. W Top 5 znalazły się również mBank oraz Alior Bank. PKO BP uzyskał dwukrotnie wyższą liczbę wzmianek w internecie niż pozostałe podmioty i był najpopularniejszy w social media, pokonując niewystępujące w finałowych piątkach ani w prasie, ani w internecie - Bank BPH i BNP Paribas.

Kolejność marek w piątej pod względem popularności w prasie branży – stacje paliw - była taka jak w zeszłym roku: Orlen, Lotos, Shell, BP, Statoil. Podobnie w internecie, z tą różnicą, że BP wyprzedziło markę Shell. Orlen poważnie zdystansował konkurencję pod względem liczby publikacji, co najwyraźniej uwidoczniło się w social media. Marka zdobyła ponadto największą liczbę punktów w całym rankingu – 130.

Sporym zaskoczeniem stała się telekomunikacja. Ubiegłorocznego tryumfatora – Orange – 33 punktami pokonał Plus. T-Mobile, lider sprzed dwóch lat spadł na trzecią pozycję. Stawkę zamknęły Play, który ma największą liczbę punktów w branży za wydźwięk oraz Netia. W internecie marki zachowały taki sam układ, natomiast w mediach społecznościowych najpopularniejszy był Orange przed T-Mobile, Play, Plus i Heyah.

Zdecydowanym liderem zestawienia marek ubezpieczeniowych w prasie zostało PZU. Marka uzyskała ponad dwukrotnie większą liczbę punktów niż plasująca się za nią Ergo Hestia. Na 3. miejscu znalazła się Aviva, a za nią Allianz i Generali. PZU zdominowało również przekaz w internecie, wyprzedzając Ergo Hestię, Allianz, Avivę i Nationale Nederlanden. W social media na 5. miejscu znalazła się Axa.

W branży sieci handlowych po raz piąty z rzędu najczęściej i najlepiej opisywanym brandem okazała się Biedronka. W uzyskanej przez nią liczbie punktów prawie połowę stanowiły noty za zasięg publikacji. Na drugim miejscu znalazło się Tesco, które wyprzedziło markę Lidl zaledwie dwoma punktami, a Carrefour - trzema. Ranking sektora zamknął Auchan. Do poważnych przetasowań doszło w social media. Ubiegłoroczny niekwestionowany lider – Tesco – ustąpił miejsca Biedronce i znalazł się na 3. miejscu, pokonany również przez Lidla. Taka sama reguła obowiązywała w internecie.

RMF FM po raz kolejny zaprezentowało się jako najbardziej medialna marka wśród rozgłośni radiowych. Otrzymało najwięcej punktów za liczbę i wydźwięk publikacji. Pod względem zasięgu materiałów najlepsze było Radio Zet, które zajęło drugą pozycję, przegrywając z liderem tylko 3 punktami. Kolejne miejsca należały do Radia Maryja, Trójki i Tok FM. W internecie RMF FM miało ponad dwukrotną przewagę w liczbie publikacji nad Radiem Zet. W mediach społecznościowych czołowe miejsca zajmują rozgłośnie newsowe – RMF FM, Radio Zet i Tok FM. Do zestawienia trafiły też stacje muzyczne: RMF Maxxx oraz Radio Eska.

W branży artykułów spożywczych zwyciężyła Coca-Cola, wyprzedzając E. Wedel, Nestlé, Red Bull i Indykpol. W internecie najpopularniejszy był Red Bull, który wyprzedził Coca-Colę i Indykpol. Zaskoczenie przyniosło zestawienie marek najczęściej wzmiankowanych w mediach społecznościowych. Pierwsze trzy miejsca zajmują brandy, które nie pojawiły się w rankingu najpopularniejszych marek w prasie i internecie: Żywiec, Tymbark i Pepsi.

W tegorocznym rankingu "Top Marka" znalazła się również debiutująca w poprzednim zestawieniu farmacja. Lider branży – Polpharma – w prasie wykazała przede wszystkim przewagę w liczbie publikacji i zasięgu, pokonując drugi Polfarmex i trzeci Biofarm. W finałowej piątce znalazły się również Bayer i GSK. Identyczna kolejność obowiązywała w internecie, natomiast w social media Polpharmę wyprzedził Bayer. Na kolejnych pozycjach znalazły się GSK, Herbapol i Sanofi.

Jubileuszowe wydanie raportu "Top Marka" stało się okazją do podsumowań wyników minionej dekady. W ramach badania przeanalizowano dotychczas ponad 2,2 mln materiałów prasowych, w których informowano o branych pod uwagę markach. Wzmianek o analizowanych brandach poszukiwano w 5,2 mln materiałów online (od 2013 roku) oraz 25,6 mln postów w social media (od 2015 roku). Top Markami 10-lecia zostały PKO Bank Polski i TVN, a najbardziej pozytywną marką – Bank Zachodni WBK. Analizie poddano 14 branż: bankowość, energetyka, farmacja, branża IT, kosmetyki, sieci handlowe, radio, artykuły spożywcze, stacje paliwowe, telefony GSM, telekomunikacja, telewizja, ubezpieczenia. W wynikach badania pojawiło się 119 marek, a 18 brandów: Bank Pekao, Biedronka, Bank Zachodni WBK, Carrefour, Coca-Cola, Ford, Generali, Mercedes, Nestle, Orange, PKO Bank Polski, Polsat, PZU, Radio Zet, RMF FM, Tesco, Tok FM, TVN znalazło się w każdym z dziesięciu raportów. 

Partnerami Top Marki są: Bank Zachodni WBK, Lotos, Sanofi i Orlen.

(Mackuch, 27.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.