Wniosek o Trybunał Stanu dla Macieja Świrskiego  |  Bracia Sekielscy pracują nad filmami  |  Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wniosek o Trybunał Stanu dla Macieja Świrskiego  |  Bracia Sekielscy pracują nad filmami  |  Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wniosek o Trybunał Stanu dla Macieja Świrskiego  |  Bracia Sekielscy pracują nad filmami  |  Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS  |  "Kulisy Tańca z gwiazdami" w Eska TV  |  Oglądalność serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Netflix pozostaje liderem  |  Rakuten TV z kanałem  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Radio Zet ma nowego brand managera  |  Ruszyła kampania Eski Rock  |  Radio Park z zyskiem  |  Ruszył przetarg na promocję Krajowego Planu Odbudowy  |  Sigma Bis przeprowadzi kampanię "Legitna praca"  |  Mindshare wspiera Dove  |  Paul Marshall kupił magazyn "The Spectator" za 100 mln funtów  |  TSUE nakazuje Apple zapłacić 13 mld euro zaległych podatków, a Google – 2,4 mld euro grzywny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

We wrześniu największe telewizje miały z reklam 1,21 proc. więcej, niż przed rokiem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu br., pierwszym miesiącu jesiennych ramówek, wyniosły 2,39 mld zł i były o 1,21 proc. wyższe od osiągniętych rok wcześniej. Także na ok. 1 proc. szacuje rzeczywisty wzrost rynku Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub.

Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że wśród czterech głównych telewizji tylko TVP 1 nie zwiększył wpływów cennikowych. Liderem pozostał Polsat, który ze sprzedaży reklam uzyskał 424,74 mln zł (wzrost o 1,26 proc. w porównaniu z wrześniem ub.r.). Wpływy TVN wyniosły 293,05 mln zł (wzrost o 4,94 proc.). Dwójka z wpływami 111,98 mln zł zanotowała wzrost o 5,97 proc., a Jedynka – 109,19 mln zł i spadek o 12,98 proc.
Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub, podkreśla, że we wrześniu telewizje nie były w stanie sprzedać części zasobów czasu reklamowego, ponieważ skurczyły się budżety reklamowe. - Planując całoroczne wydatki, klienci coraz częściej przenoszą środki na miesiące poza tradycyjnym sezonem (wiosna, jesień – przyp. red.), kiedy ceny reklam są niższe – komentuje Niepsuj. Ponadto część firm, np. te z sektora finansowego, ograniczyła tegoroczne budżety reklamowe. - Ostatnio rozstrzygnięto też sporo przetargów na na obsługę mediową, a wiadomo, że po przetargu wydatki reklamowe spadają – wskazuje Niepsuj. W skali roku wydatki ściął największy reklamodawca, firma Aflofarm. Chociaż akurat we wrześniu br. na reklamę w telewizji Aflofarm przeznaczył 94,19 mln zł (cennikowo) - 17,7 proc. więcej, niż rok temu.

Copy: Copy: Wpływy reklamowe telewizji IV
Create column charts

(RUT, 06.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.