We wrześniu największe telewizje miały z reklam 1,21 proc. więcej, niż przed rokiem
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu br., pierwszym miesiącu jesiennych ramówek, wyniosły 2,39 mld zł i były o 1,21 proc. wyższe od osiągniętych rok wcześniej. Także na ok. 1 proc. szacuje rzeczywisty wzrost rynku Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub.
Z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement (bez uwzględnienia rabatów) wynika, że wśród czterech głównych telewizji tylko TVP 1 nie zwiększył wpływów cennikowych. Liderem pozostał Polsat, który ze sprzedaży reklam uzyskał 424,74 mln zł (wzrost o 1,26 proc. w porównaniu z wrześniem ub.r.). Wpływy TVN wyniosły 293,05 mln zł (wzrost o 4,94 proc.). Dwójka z wpływami 111,98 mln zł zanotowała wzrost o 5,97 proc., a Jedynka – 109,19 mln zł i spadek o 12,98 proc.
Maciej Niepsuj, buying director z domu mediowego MullenLowe MediaHub, podkreśla, że we wrześniu telewizje nie były w stanie sprzedać części zasobów czasu reklamowego, ponieważ skurczyły się budżety reklamowe. - Planując całoroczne wydatki, klienci coraz częściej przenoszą środki na miesiące poza tradycyjnym sezonem (wiosna, jesień – przyp. red.), kiedy ceny reklam są niższe – komentuje Niepsuj. Ponadto część firm, np. te z sektora finansowego, ograniczyła tegoroczne budżety reklamowe. - Ostatnio rozstrzygnięto też sporo przetargów na na obsługę mediową, a wiadomo, że po przetargu wydatki reklamowe spadają – wskazuje Niepsuj. W skali roku wydatki ściął największy reklamodawca, firma Aflofarm. Chociaż akurat we wrześniu br. na reklamę w telewizji Aflofarm przeznaczył 94,19 mln zł (cennikowo) - 17,7 proc. więcej, niż rok temu.
Copy: Copy: Wpływy reklamowe telewizji IV
Create column charts
(RUT, 06.10.2016)