Zatrudnienie w nowej Telewizji Polskiej  |  Podsumowania roku i prognozy na 2025 w social mediach  |  Dyrektor strategiczny WP brand studio  |  Aplan Media będzie promować  |  Rozstanie z Polskim Radiem  |  Dziennikarz dołącza do Xyz.pl  |  Multipleks Telewizji TVT z Rybnika bez kanałów TVS i Kabaret TV  |  Oglądalność serialu "Królowie" w TVP 1  |  Nowy format wideo w Biznesinfo.pl  |  Odejście z radia Eska Rock  |  Tygodnik "Piłka Nożna" w nowym formacie  |  Serial komediowy Polsatu  |  Radio Kraków z programem o psychologii  |  Z Zenith do Altavia Kamikaze + K2  |  Agencja Harbingers  |  Papaya Roster  |  Salestube ze specjalizacją  |  Wydawca "Daily Mail" zapowiada zwolnienie ok. 100 osób  |  X Elona Muska dołącza kolejne firmy do pozwu antymonopolowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zatrudnienie w nowej Telewizji Polskiej  |  Podsumowania roku i prognozy na 2025 w social mediach  |  Dyrektor strategiczny WP brand studio  |  Aplan Media będzie promować  |  Rozstanie z Polskim Radiem  |  Dziennikarz dołącza do Xyz.pl  |  Multipleks Telewizji TVT z Rybnika bez kanałów TVS i Kabaret TV  |  Oglądalność serialu "Królowie" w TVP 1  |  Nowy format wideo w Biznesinfo.pl  |  Odejście z radia Eska Rock  |  Tygodnik "Piłka Nożna" w nowym formacie  |  Serial komediowy Polsatu  |  Radio Kraków z programem o psychologii  |  Z Zenith do Altavia Kamikaze + K2  |  Agencja Harbingers  |  Papaya Roster  |  Salestube ze specjalizacją  |  Wydawca "Daily Mail" zapowiada zwolnienie ok. 100 osób  |  X Elona Muska dołącza kolejne firmy do pozwu antymonopolowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zatrudnienie w nowej Telewizji Polskiej  |  Podsumowania roku i prognozy na 2025 w social mediach  |  Dyrektor strategiczny WP brand studio  |  Aplan Media będzie promować  |  Rozstanie z Polskim Radiem  |  Dziennikarz dołącza do Xyz.pl  |  Multipleks Telewizji TVT z Rybnika bez kanałów TVS i Kabaret TV  |  Oglądalność serialu "Królowie" w TVP 1  |  Nowy format wideo w Biznesinfo.pl  |  Odejście z radia Eska Rock  |  Tygodnik "Piłka Nożna" w nowym formacie  |  Serial komediowy Polsatu  |  Radio Kraków z programem o psychologii  |  Z Zenith do Altavia Kamikaze + K2  |  Agencja Harbingers  |  Papaya Roster  |  Salestube ze specjalizacją  |  Wydawca "Daily Mail" zapowiada zwolnienie ok. 100 osób  |  X Elona Muska dołącza kolejne firmy do pozwu antymonopolowego  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 04, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Udział w rynku telewizji w styczniu. Republika po raz pierwszy przegania TVN 24

Pierwszą piątkę najchętniej oglądanych telewizji zamknęła Republika, osiągając 5,43 proc. (screen: YouTube/Telewizja Republika)

W styczniu z danych Nielsen Media uwzględniających widownię poza domem (OOH) wynika, że w grupie 4+ kanał TVP 1 uzyskał 6,75 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 6,61 proc. w styczniu 2024 roku. Tyle samo zanotował Polsat zanotował 6,75 proc. (wzrost z 6,25 proc.), a TVN – 6,37 proc. (wzrost z 6,29 proc.). Z kolei udział TVP 2 miała 6,14 proc. udziałów w rynku (spadek z 6,73 proc.).

Pierwszą piątkę najchętniej oglądanych telewizji zamknęła Republika, osiągając 5,43 proc. (wzrost z 3,49 proc.) i po raz pierwszy przeganiając TVN 24 – 5,19 proc. (spadek z 7,66 proc.).

Czytaj też: Podsumowania roku i prognozy na 2025 w TV. Gudowicz, Miszczak, Gozdowski, Żurkowska

Dalej znalazły się:

  • TV Puls – 3,18 proc. (wzrost z 2,49 proc.),
  • TVN Siedem – 3,02 proc. (spadek z 3,09 proc.),
  • TV 4 – 2,77 proc. (wzrost z 2,69 proc.),
  • TTV – 1,92 proc. (wzrost z 1,78 proc.),
  • TV 6 – 1,8 proc. (wzrost z 1,41 proc.)
  • oraz TVP Info – 1,55 proc. (wzrost z 1,53 proc.).

Zaskakujące wyniki Republiki

Po zmianie władzy w Telewizji Polskiej do Republiki przeszło wielu pracowników TVP, którzy wcześniej telewizję publiczną zamienili w tubę propagandową Prawa i Sprawiedliwości. W Republice zaoferowali widzom to, do czego przyzwyczaili ich w TVP.

Czytaj też: Do grona prowadzących "Tele-Ekspres wPolsce24" dołącza Anna Pawelec

Joanna Nowakowska, prowadząca serwis ScreenLovers, przyznaje, że nie przewidywała aż takich wyników Republiki. – Nie podejrzewam, by w branży reklamowej ktokolwiek zakładał rok temu scenariusz, w którym może ona być piątym największym kanałem w Polsce, a w grupach 50+ czy 60+ okupować podium jako druga stacja za TVP 1 – komentuje.

Nowakowska dodaje, że Republika oglądała się lepiej niż TVN 24 także w młodszych segmentach, jak 16-24-latkowie (choć, jak podkreśla, w tej grupie kanały informacyjne mają znacznie niższe udziały). – I to jest rzecz intrygująca, zapewne zarówno dla szefów programowych, jak i badaczy społecznych. Szczególnie, że w przypadku TVP Info, w czasach, gdy święciło triumfy oglądalnościowe (przed zmianą władzy w TVP – przyp. red.) nie było widać podobnej prawidłowości, czyli przewagi nad TVN 24 w młodej widowni – analizuje Nowakowska.

Republika wzbudza w widzach emocje

Piotr Barełkowski, współtwórca Republiki, a obecnie tworzący kanał Publicystyka.tv, ocenia, że przekaz Republiki wzbudza w widzach tego kanału emocje.

Czytaj też: Agnieszka Gozdyra z komentarzami politycznymi w porannym pasmie Polsat News i Polsatu

– Choć bardziej siermiężny od konkurencji, choć z wieloma błędami technicznymi i dziennikarskimi, ale oglądamy na tej antenie inny świat, spoza przekazu mediów głównego nurtu. Nie sądziłem, że uda się tak długo przyciągać do ekranu widzów na "podwyższonej adrenalinie". Nadal jednak uważam, że to trend okresowy, o czym świadczy nieco spadające wsparcie finansowe od widzów tego kanału – ocenia Barełkowski.

W grupie komercyjnej 16-59 w styczniu liderem oglądalności był TVN, który zdobył 7,6 proc. udziału (wzrost z 7,23 proc.). Za nim znalazł się Polsat – 7,52 proc. (wzrost z 7,05 proc.).

TVP 2 zanotował 4,73 proc. (spadek z 5,03 proc.), a TVP 1 – 4,59 proc. (spadek z 4,77 proc.), TV Puls – 3,72 proc. (wzrost z 3,06 proc.), TVN Siedem – 3,56 proc. (spadek z 3,80 proc.), TVN 24 – 3,33 proc. (spadek z 4,98 proc.), TV 4 – 2,99 proc. (wzrost z 2,73 proc.) i Republika – 2,89 proc. (wzrost z 2,12 proc.).

Dane: Nielsen Media.

Czytaj też: Prokuratura wszczęła postępowanie w sprawie zniesławienia Anny Mierzyńskiej

(MNIE, 04.02.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.