Nielsen Media: o 16 proc. wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną w 2024 roku
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w 2024 roku koncern farmaceutyczny Aflofarm (fot. materiały prasowe)
W 2024 roku cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 16,1 proc. w porównaniu z 2023 rokiem.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam uzyskał Polsat - 5,3 mld zł, co oznacza wzrost o 7,3 proc. Przychody cennikowe TVN wzrosły o 0,5 proc. (do 3,6 mld zł), TVP 2 - o 14,6 proc. (do 2,7 mld zł), a TVP 1 - o 9,1 proc. (do 2,3 mld zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w 2024 roku koncern farmaceutyczny Aflofarm - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 1,7 mld zł (wzrost o 12,9 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Lidl - 1,2 mld zł (wzrost o 72,7 proc.), Procter & Gamble - 1,2 mld zł (wzrost o 60,3 proc.), Natur Product Pharma - 903 mln zł (wzrost o 26,3 proc.) i Ferrero - 880 mln zł (wzrost o 14,3 proc.).
Czytaj też: Dziennikarz muzyczny Marcin Wojciechowski przechodzi z Radia Zet do radiowej Jedynki
Telewizje monitorowane przez Nielsen Media w 2024 roku wyemitowały łącznie 48,3 mln spotów, czyli o 2,8 proc. więcej, niż rok wcześniej.
(KOZ, 30.01.2025)