TVP Sport liderem kanałów tematycznych w 2024 roku. Eurosport 1 przed Polsatem Sport 1
Dyrektorem TVP Sport od końca 2023 roku jest Jakub Kwiatkowski (fot. Leszek Szymański/PAP)
W 2024 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był naziemny TVP Sport. Dzięki relacjom z igrzysk w Paryżu Eurosport 1 wyprzedził Polsat Sport 1.
Wśród widzów powyżej 4. roku życia TVP Sport (Telewizja Polska) miał 1,06 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 1,01 proc. w 2023 roku. TVP Sport w minionym roku pokazywał m.in. piłkarskie Euro 2024 i Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu.
Czytaj też: W 2024 roku TVN 24 był liderem kanałów informacyjnych. Republika na drugim miejscu
Na drugim miejscu był Eurosport 1 (TVN Warner Bros. Discovery), również transmitujący igrzyska. Kanał zanotował wzrost oglądalności z 0,65 proc., do 0,81 proc. Na trzecią pozycję spadł Polsat Sport 1 (Grupa Polsat Plus), notując 0,61 proc. (spadek z 0,72 proc.).
W pierwszej dziesiątce znalazły się także:
- Eurosport 2 (TVN Warner Bros. Discovery) – 0,19 proc. (wzrost z 0,14 proc.),
- Polsat Sport 2 (Grupa Polsat Plus) – 0,16 proc. (spadek z 0,17 proc.),
- Eleven Sports 1 (Grupa Polsat Plus) – 0,13 proc. (tyle samo co rok wcześniej),
- Canal+ Sport (Canal+) – 0,13 proc. (spadek z 0,18 proc.),
- Canal+ Sport 3 (Canal+) – 0,12 proc. (wzrost z 0,07 proc.),
- Canal+ Sport 2 (Canal+) – 0,12 proc. (wzrost z 0,06 proc.)
- i Polsat Sport 3 (Grupa Polsat Plus) – 0,09 proc. (wzrost z 0,07 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 TVP Sport uzyskał 1,07 proc. udziału wobec 0,88 proc. w 2023 roku. Eurosport 1 zanotował 0,64 proc. (wzrost z 0,48 proc.), a Polsat Sport 1 – 0,47 proc. (spadek z 0,52 proc.). Kolejne były: Eleven Sports 1 – 0,17 proc. (wzrost z 0,16 proc.) i Eurosport 2 – 0,15 proc. (wzrost z 0,09 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Oglądalność w 2024 roku. TVP 1 liderem w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej
(KOZ, 12.01.2025)