PGNiG kupiło dla szkół 4 tys. prenumerat prawicowych miesięczników historycznych
Fundacja Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa kupiła 4 tys. rocznych prenumerat miesięczników „Historia do Rzeczy” (Orle Pióro) oraz „W Sieci Historii” (Fratria), które od czerwca br. są rozsyłane do 4 tys. szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Czasopisma trafiły głównie do szkół wiejskich i w małych miejscowościach, ale także do placówek w dużych miastach. Fundacji PGNiG (fundacja angażuje się w działania na rzecz wspólnoty Polaków i historii Polski) zależało, aby tytuły te dotarły do szkolnych bibliotek, których nie stać na zakup czasopism. Miesięczniki zostały kupione w ramach kampanii „Rozgrzewamy polskie serca”, której celem jest kształtowanie i pielęgnowanie pamięci historycznej Polaków. Patronat nad akcją objął Dawid Jackiewicz, minister skarbu państwa.
- Jesteśmy zachwyceni tym, że nasz miesięcznik trafi do większej liczby młodych ludzi. Z wielką radością obserwuję olbrzymie zainteresowanie wśród młodzieży dziejami najnowszymi: żołnierzami wyklętymi, ludobójstwem na Wołyniu czy II wojną światową. Ta problematyka jest obecna na naszych łamach, więc wydaje się, że nadajemy na podobnych falach co młode pokolenie - mówi Piotr Zychowicz, redaktor naczelny „Historii do Rzeczy”. - Należy cieszyć się, że znalazł się fundator, który w ramach swojej misji kupił te dwa tytuły, dzięki czemu promuje czytelnictwo prasy. A jakie one są, to jego wybór - mówi Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wydawców Prasy.
W 2015 roku średnia sprzedaż miesięcznika „W Sieci Historii” wyniosła 24,7 tys. egzemplarzy przy nakładzie 59 tys. egz. - wynika z danych ZKDP, z kolei „Historia do Rzeczy” nie jest tytułem kontrolowanym przez Związek.
(IKO, 03.06.2016)