Zasięg dzienny radia w 2024 roku  |  ZAiKS zastrzegł możliwość trenowania systemów AI  |  Publicis Groupe łączy agencje  |  Ósma edycja "The Voice Kids" w TVP 2  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  TVN rusza z "Projektem zima"  |  Kanał wirtualny Legia TV  |  "Świat Wiedzy" podrożeje  |  Roczna subskrypcja Pb.pl z rabatem  |  Polskie firmy uważają, że raportowanie ESG zachęci inwestorów  |  Awans w VML Poland  |  Sześciu nowych influencerów w managemencie agencji Rokmates  |  GroupM wprowadza narzędzie  |  Naczelna HuffPost rezygnuje z powodu zwolnień pracowników  |  Ostatni prezydencki wywiad Bidena w czwartek w MSNBC  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Zasięg dzienny radia w 2024 roku  |  ZAiKS zastrzegł możliwość trenowania systemów AI  |  Publicis Groupe łączy agencje  |  Ósma edycja "The Voice Kids" w TVP 2  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  TVN rusza z "Projektem zima"  |  Kanał wirtualny Legia TV  |  "Świat Wiedzy" podrożeje  |  Roczna subskrypcja Pb.pl z rabatem  |  Polskie firmy uważają, że raportowanie ESG zachęci inwestorów  |  Awans w VML Poland  |  Sześciu nowych influencerów w managemencie agencji Rokmates  |  GroupM wprowadza narzędzie  |  Naczelna HuffPost rezygnuje z powodu zwolnień pracowników  |  Ostatni prezydencki wywiad Bidena w czwartek w MSNBC  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Zasięg dzienny radia w 2024 roku  |  ZAiKS zastrzegł możliwość trenowania systemów AI  |  Publicis Groupe łączy agencje  |  Ósma edycja "The Voice Kids" w TVP 2  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  TVN rusza z "Projektem zima"  |  Kanał wirtualny Legia TV  |  "Świat Wiedzy" podrożeje  |  Roczna subskrypcja Pb.pl z rabatem  |  Polskie firmy uważają, że raportowanie ESG zachęci inwestorów  |  Awans w VML Poland  |  Sześciu nowych influencerów w managemencie agencji Rokmates  |  GroupM wprowadza narzędzie  |  Naczelna HuffPost rezygnuje z powodu zwolnień pracowników  |  Ostatni prezydencki wywiad Bidena w czwartek w MSNBC  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 24, 2014

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ipsos: wynik badania exit poll dla telewizji nie uwzględniał błędów wyborców

W weekend Państwowa Komisja Wyborcza podała wyniki wyborów do wojewódzkich sejmików samorządowych. Znacząco różnią się one od wyników badania exit poll przeprowadzonego przez Ipsos w dniu wyborów dla trzech telewizji ogólnopolskich: TVP, TVN i Polsatu. Instytut tłumaczy, że powodem rozbieżności jest duży odsetek nieważnych głosów do sejmików wojewódzkich, których według PKW było 17,9 proc.

Procentowo PiS w skali kraju zdobył 26,9 proc. głosów, PO - 26,4 proc., PSL - 23,7 proc., a SLD - 8,8 proc. W ośmiu województwach wygrała PO, w sześciu wygrało PiS, a w dwóch - PSL. Tymczasem według wyników sondażu Ipsos opartego na deklaracjach osób wychodzących z lokali wyborczych PSL miał nie wygrać w żadnym z województw, a przewaga PiS nad konkurencją w procentach powinna być dużo wyższa. W niedzielę wyborczą 16 listopada Ipsos, a za nim telewizje, podał że procentowy podział głosów będzie wyglądał następująco: PiS - 31,5 proc., PO - 27,3 proc., PSL - 17 proc., SLD - 8,8 proc.

- Na wynik miał wpływ duży odsetek głosów nieważnych. Przeprowadziliśmy 88 tys. wywiadów w 888 lokalach wyborczych. Rozmawiając z wyborcami, nie weryfikowaliśmy, czy oddali ważny głos, ponieważ każdy uważał, że zagłosował prawidłowo – powiedział "Presserwisowi" Paweł Predko, operative director Ipsos. Jego firma prowadziła także sondaż dla TVP Info i TVN 24 podczas majowych wyborów do Parlamentu Europejskiego - wtedy tak dużych rozbieżności między wynikami badania exit poll a wynikami oficjalnymi nie było.

- Za wcześnie na wyciąganie wniosków – powiedział nam w piątek Jacek Rakowiecki, rzecznik prasowy TVP.

Zgodnie z umową Ipsos przeprowadzi dla TVP, TVN i Polsatu badanie exit poll także w najbliższą niedzielę podczas drugiej tury wyborów samorządowych.

(IKO, 24.11.2014)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.