Wydanie: PRESS 09/2013
Cyfrowa szansa
E-booki to pomysł na to, jak zarobić na niszowych publikacjach, które w księgarniach giną wśród popularnych tytułów
Tylko u nas minibooki „Gazety Wyborczej”. Reportaże Mariusza Szczygła, Jacka Hugo-Badera, Tomasza Kwaśniewskiego i innych w cenie 5,99 zł. Do tego dwie nowele Stephena Kinga i „Lapidaria” Ryszarda Kapuścińskiego. Taką ofertę przedstawiła w maju Agora SA, prezentując ją jako pierwszą w Polsce propozycję małych e-booków. W należącej do Agory e-księgarni Publio.pl co piątek mają się pojawiać tego typu promocje.
Oferta ma być polską odpowiedzią na rynkowy sukces Kindle Single – platformy dystrybucji niewielkich form literackich w formie e-booków w amerykańskim e-sklepie Amazon. Proponowane w Kindle Single utwory – nowele, ale też reportaże – rozchodzą się jak ciepłe bułeczki: Amazon sprzedał już 5 mln broszurowych elektronicznych wydań, kosztujących 3–6 dol. Amerykańscy twórcy wręcz zaczęli pisać opowiadania, by sprzedawać je w Kindle Single.
Największym powodzeniem cieszyły się krótkie utwory Stephena Kinga.
– To jest ciekawy pomysł, chociaż opowiadania cieszą się w Polsce niewielką popularnością – mówi o ofercie Agory Sonia Draga, właścicielka wydawnictwa Sonia Draga. – Trzeba poczekać na wyniki sprzedaży – zastrzega.
Magdalena Rydzik
Aby przeczytać cały artykuł:
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter